"המצב הקיים איננו מקובל עלינו", כך אמר היום (רביעי) ראש הממשלה בנימין נתניהו שסייר הבוקר בירושלים ובכביש 443 בעקבות האירועים האחרונים וההידרדרות של המצב הבטחוני בירושלים. 

נתניהו, שסייר בין היתר ברחוב וינר בארמון הנציב, שם נהרג בערב החג אלכסנדר לבלוביץ', אמר כי הוא יפעל לשינוי המדיניות הקיימת.

"ניתן את הכלים לחיילים ולשוטרים כדי לפעול בתקיפות רבה מאוד נגד מידי אבנים ובקבוקי תבערה. האבן לא מבחינה בין רכב שנפגע כאן ונהרג בו אזרח ישראלי לבין אותה אבן שנזרקת בתחום הקו הירוק", אמר במהלך הסיור ראש הממשלה. 

ארדן: "אמשיך ביוזמה לעיכוב מינוי שופטים שיקלו עם מיידי אבנים"

ראש הממשלה הוסיף כי "אנחנו הולכים לאמץ שינויים גם בהוראות פתיחה באש וגם בעונשי מינימום על מיידי בקבוקים ואבנים. אני מתכוון להחמיר בצורה מסיבית את הקנסות כלפי קטינים ובני משפחותיהם, כדי לגרום להרתעה גם שם. לא מקובל עלינו שיהיו כאלו תופעות ואני לא מדבר רק על הצירים שמוליכים לירושלים, או לירושלים עצמה. אני מדבר גם על הצפון וגם על הנגב". 



משנה מדיניות. בנימין נתניהו. צילום: מרק ישראל סלם 

"הסטטוס קוו מופר באופן קבוע על ידי מסיתים בהר הבית" 

נתניהו התייחס למהומות שהתרחשו במהלך ימי החג בהר הבית ועל הביקורת שמתחה ירדן על מדיניות הממשלה ואמר: "אנחנו בעד שמירה על הסטטוס קוו, שמופר באופן קבוע על ידי מסיתים בהר הבית. שמתנכלים למבקרים יהודים. גם בזה אנחנו מטפלים, תוך כדי שיתוף והתדיינות עם ירדן ולא רק איתה". 

נתניהו המשיך והגיע בסיורו לנקודת תצפית במצודת אדומים, בה שמע סקירות ממ"מ מפכ"ל המשטרה ניצב בנצי סאו, ממפקד מחוז ירושלים ניצב צ'יקו אדרי וממפקד מג"ב ירושלים יזהר פלד.