בתחילת חודש דצמבר תתכנס הוועידה הבינלאומית בפריז לנושא שינויי האקלים בעולם, במטרה להביא להסכם בין כל המדינות שיתכנסו למטרה המוסכמת על הקהילה המדעית –הגבלת קצב התחממות כדור הארץ בעוד שתי מעלות צלזיוס עד סוף המאה.
על כל ממשלות העולם להגיש למזכירות הוועידה בחודש הקרוב את יעדיהן להפחתת פליטות גזי החממה שיאפשרו להגיע ליעד המשותף הזה, ומחר (ראשון) ממשלת ישראל תאשר את חלקה במאמץ הבינלאומי. 
 
מדובר בהצעת פשרה לזאת שהציג המשרד להגנת הסביבה לפני כחודשיים, לאחר לחץ שהפעיל בנושא משרד התשתיות והאנרגיה בגיבוי ראש הממשלה. 

על פי הצעת ההחלטה שתובא לישיבת הממשלה מחר בבוקר, ישראל תתחייב על יעד של הפחתת פליטת גזי החממה לרמה של 7.7 עד שנת 2030. הקצב עליו המליץ בתחילה המשרד להגנת הסביבה ביקש להביא עד 2030 ליעד שאפתני יותר של בין 6.9-7.4 מיליון טון לנפש, בדומה למדינות המתועשות בעולם, כך שישראל תאט את קצב ה'תרומה' שלה להתחממות כדור הארץ ב-30% מהפליטות הצפויות בקצב הנוכחי (הפחתה של30-34 מיליון טון גזי חממה עד 2030). 
בהצעת ההחלטה הרשמית שיביאו יחד לישיבה שרי הסביבה, אבי גבאי, והאנרגיה, יובל שטייניץ, ושתאומץ מחר על ידי הממשלה, מצויינים יעדים פחות דרמטיים אבל לא פחות מחייבים מבחינת ישראל מול המוסדות הבינלאומיים, וכל זאת כדי לשמור על יעד פליטות של 81 מיליון טון גזי חממה מישראל לאטמוספירת כדור הארץ בשנת 2030– קצב גידול של 9 מיליון טון בלבד בהשוואה ל-2005. 
כדי לעמוד ביעד הזה הממשלה תתחייב על צמצום צריכת החשמל בישראל עד 2030 בהיקף של לפחות 17% וייצור חשמל מאנרגיה נקייה ומתחדשת (במקום פחם וגז טבעי, כמו שמש, רוח ומים) בשיעור של 17% מכל ייצור החשמל בישראל עד 2030. כמו כן לצמצום הנסיעה ברכבים פרטיים בישראל ב-20% עד שנת היעד 2030.
המחלוקת בין ארגוני הסביבה 
בקהילת ארגוני הסביבה בישראל חלוקות הדעות על הצעת הפשרה שתאשר הממשלה לקראת ועידת האקלים הבינלאומית. אחרי הפשרה בין משרדי האנרגיה והתשתיות והגנת הסביבה, קראו לשרי הממשלה 12 ארגוני סביבה ביוזמת החברה להגנת הטבע, לאמץ את ההחלטה: "התכנית המונחת על שולחן הממשלה מהווה בראייתנו את ההתחייבות המינימלית שמדינת ישראל יכלה לקחת על עצמה בתחום האקלים לקראת ועידת פריז – רוב המדינות המפותחות קיבלו על עצמן יעדים שאפתניים בהרבה נוכח המשבר חסר התקדים". הם הוסיפו כי "הימנעות מאישור התוכנית תשאיר את ישראל בין המדינות הבודדות שאינן לוקחות חלק במאמץ המקומי והעולמי למניעת המשבר, על כל ההשלכות הנובעות מכך".
עם זאת, ארגוני סביבה אחרים ממש אינם מסתפקים בהצעת הפשרה שצפויה הממשלה לאשר. פעילי ארגון "מגמה ירוקה" יקיימו הפגנה בנושא מול בניין משרד ראש הממשלה בעת הישיבה. בארגון טוענים כי ההכרעה הצפויה מותירה את ישראל הרחק מאחור בעולם ההתייעלות האנרגטית, בזמן שיתר מדינות העולם קובעות יעדים ברורים ומאתגרים בניסיון להתמודד עם משבר האקלים: "היעד שמציבה הממשלה אינו מספיק שאפתני ותרומתו קטנה מדי". 
בהכנות לוועידת פריז הזהירו בתחילת החודש מומחים כי מהנתונים שנאספו עד כה מהמדינות שכבר הגישו את תכניותיהן – היעד של הוועידה נמצא בסכנה משום שהמספרים עדיין לא מתכנסים להגעה אליו.

"יעד שתי המעלות אבוד"
זאת ועוד, על אף שגם בקרב הקהילה המדעית כבר נשמעו בשנים האחרונות דעות של מומחים הטוענים כי "יעד שתי המעלות" אבוד וכי העולם מתחמם בקצב של שלוש מעלות, על דבר אחד רוב מכריע של המומחים מסכים: אם לא תגביל האנושות את פליטת גזי החממה באופן דרמטי לכזה שיעצור את ההתחממות העולמית לעד שתי מעלות, אזי הגזים הנפלטים ממפעלי התעשייה המזהמים שלנו יגרמו לקצב הולך וגובר של תופעות מזג אוויר קיצוני בישראל ובעולם.
בין התופעות: התארכות והתחממות הקיץ, התקצרות והחרפת החורף רק יתגברו ויחריפו. כמו כן שיטפונות, סערות, בצורות ושריפות שיחריבו שטחי חקלאות גדולים, יגרמו למחסור במזון ומים, החרפת העוני והרעב בעולם, משבר פליטים עולמי הקטן במידותיו מזה הפוקד בימים אלה את אירופה והחרבת קהילות שלמות.