המצב הביטחוני המתוח בימים האחרונים בירושלים לא נעלם מעיניהם של חברי הכנסת הערביים. 



חברי הכנסת מהרשימה המשותפת יצאו הבוקר (ראשון)  לירדן כדי לפגוש את מלך ירדן עבדאללה. הם יפגשו גם עם מנהיגים מהאיחוד האירופאי, כדי להעמיד אותם, לדבריהם, על השינויים שמתרחשים במסגד אלאקצה, לרבות חלוקת הזמנים בחגים היהודיים ובכניסת יהודים לרחבת המסגד.



פגישה מעניינת נוספת צפויה להם ביום שני באיסטנבול עם נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן, שלא נחשב לידיד ישראל בלשון המעטה, ואף ניפק בעבר התבטאויות שעוררו סערה וערערו את היחסים בין טורקיה וישראל, שידעו עליות ומורדות. 

ח"כ טיבי, שיצא אף הוא לירדן, אמר ל"מעריב אונליין" כי ישנה החמרה בהתנהגות השוטרים כלפי מתפללים בהר הבית: "המצב בירושלים, לרבות אלאקצה חמור ומסוכן. יש שינוי לרעה המתבטא בסגירת שערי מסגד אלאקצה בפני מוסלמים בחגי יהודים, והתנהגות ברוטלית של אנשי משטרה כלפי מתפללים ומתבצרים במסגד". 

טיבי אף התייחס לפגישות עם ראשי ירדן וטורקיה והסביר: "המלך עבדאללה הוא האחראי על פי הסכם על מקומות הקדושים, לרבות אל אקצה, ואנחנו נעביר לו את הרשמים שלנו מהשטח ואת רחשי לב הציבור והמתפללים. כך גם עם ארדואן שהוא מנהיג אסלמי ואיזורי חשוב". 

תגובות נזעמות: "במדינה מתוקנת קוראים לזה בגידה"

ח"כ בצלאל סמוטריץ הגיב לנסיעתם של חברי הרשימה הערבית המשותפת לירדן ולטורקיה ואמר: "תיאטרון האבסורד ממשיך. חברי הכנסת הערבים מהסיעה המשותפת חוברים לארדואן להמשך ההשתלחויות האנטישמיות במדינת ישראל. טיבי וחבר מרעיו יוצאים לירדן ולטורקיה עם מטרה אחת, והיא - פגיעה במדינת ישראל. במדינה מתוקנת לפעולה כזאת קוראים בגידה. 

"לצערי, אין שום שינו בסטטוס קוו בכל הנוגע לנוכחות יהודים בהר הבית ובכל זאת החליטו הח״כים הערבים לצאת בקמפיין הסברתי נגד מדינת ישראל ולהלהיט את רוחות הטרור. אני קורא ליו״ר הכנסת ולועדת האתיקה של הכנסת לפעול נחרצות נגד הצעד הפרובוקטיבי ולוודא שמעשים בזויים שכאלו לא ישנו".

יו"ר ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן הגיב גם הוא בחריפות על הנסיעה ואמר: "זהו עוד צעד בהתנהלות המסיתה קבועה של חברי הכנסת מהרשימה המשותפת, שעסוקים יום ולילה בפעילות אנטי-ישראלית, ועושים ככל יכולתם על-מנת להתסיס ולערער את המצב באזור ולפגוע במדינת ישראל, שבפרלמנט שלה הם יושבים. אני מציע שיוסיפו עוד תחנה בביקור המתוכנן שלהם, שייסעו גם לסוריה ויישארו שם". 

יו"ר ועדת הכנסת ח"כ דוד ביטן (ליכוד) אמר כי הפגישות הן המשך להסתת המוסלמים בארץ ובעולם שכל מטרתם להגביר את הלחץ על ישראל כדי למנוע מהיהודים את זכותם ההיסטורית והדתית בהר הבית ומטרתם לקבע את ההפרות החוזרות ונשנות של המוסלמים בהר הבית ולהפוך אותם לחלק מהסטטוס קוו לרעת ישראל.

לדבריו, מסע הח"כים הערבים בעולם מלמד שהפרות החוק שאנו חווים אותם היום בהר הבית הינו הליך מתוכנן על ידי הפלשתינים שהחכים הערבים הינם חלק מכך שכל מטרתו לפגוע בזכויות היהודים ולשנות את הסדרי הסטטוס קוו לטובת המוסלמים דבר שלא נסכים לו. "נתמודד מול ההפרות ביד חזקה ולא ניתן למניפולציה המתוכננת של אבו מאזן והחכים של הרשימה המשותפת להצליח. בכוונתי לבדוק מול היועצת המשפטית של ועדת הכנסת האם יש מקום לבחון את הנושא לאור חוק חסינות חברי הכנסת".