הקרב המדיני הבא של ישראל: סימון מוצרים מההתנחלויות עשוי להתחיל כבר בחודש הבא, כך אמר בכיר באיחוד האירופי, על פי דיווח בגלי צה"ל הבוקר (שני).



לדברי הבכיר, בעוד כשלושה שבועות יתקיים דיון מכריע בנושא, כשנשאר לסגור רק נושאים טכניים משפטיים, כמו איך יסומנו המוצרים ואיך יתבצע התהליך. "זהו שיא של תהליך שחל כבר לפני שנתיים ורק עכשיו מגיע להבשלה", הוא אמר.



הבכיר הוסיף, כי האיחוד האירופי זיהה בתקופה האחרונה ריסון של הממשלה בבנייה בהתנחלויות ומקווה שראש הממשלה בנימין נתניהו ימשיך במדיניות זאת.



עם זאת, בבריסל לוקחים בחשבון שישראל עשויה להגיב לסימון המוצרים בהרחבת הבנייה במזרח ירושלים וביהודה ושומרון. "במקרה כזה", מבהיר הבכיר, "יהיו פעולות נוספות נגד ההתנחלויות וסימון המוצרים יהיה רק ההתחלה".



הבכיר התייחס גם לעזיבת מפעלים תעשייתיים את יהודה ושומרון, כמו מפעל סודהסטרים: "נכון שיהיו פלסטינים שיאבדו את עבודתם, אבל זה יקרה גם למתנחלים, כך שיהיה פחות תמריץ לגור שם. אנחנו רק מנסים לתקן את מה שממשלת ישראל עושה".



שרת המפשטים איילת שקד, אמרה בראיון לגלי צה"ל בתגובה לדיווח: "זה לא פשוט. אירופה נוקטת צעדים אנטישמים שמזכירים ימים אפלים. באיחוד האירופי מתעלמים לחלוטין ממה שקורה במזרח התיכון, כולל בעיית המהגרים שהגיעה לפתחו".



"לא נסכים לזה. צריך להילחם בזה. לישראל יש כוח וכוח צרכני", אמרה שקד.