מפלגת המחנה הציוני, התייחסה הערב (שני) לדברי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי יחסי ישראל-ארצות הברית לא נפגעו ואמרו: "ביבי חי במציאות מדומה. הנזק החמור של מעשיו זו פגיעה בביטחון אזרחי ישראל".



"בעיניו תושבי ירושלים בטוחים, בדרום יש 'טפטופים', ונפילות של פצ"מרים בצפון זאת 'רק זליגה'. הגיע הזמן שביבי יבין שהנזק שגרם הוא לא עם הממשל בוושינגטון, אלא נזק ביטחוני לאזרחי ישראל", מסרו במחנה הציוני.



"ביבי, שעשה ברוגז עם האמריקאים וסירב לדון עימם על חבילת ביטחון נוכח המציאות החדשה באזור. הוא פגע גם פגע ביחסים עם ארצות הברית, אבל יותר מכך גרם ראש הממשלה לישראל להיות פחות מוגנת ובטוחה. ערב יום כיפור, ראוי שראש הממשלה יעשה חשבון נפש עם עצמו על הפגיעה בכלכלת ישראל, בביטחונה וביחסי החוץ שלה", סיכמו במפלגה.




נתניהו ופוטין בפגישה. צילום: דוברות שגרירות ישראל ברוסיה


כזכור, נתניהו נפגש היום במוסקבה עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין על רקע תמיכתה הצבאית של רוסיה בסוריה.



בסיום הפגישה אמר נתניהו כי רוב השיחה הוקדשה למצב הביטחוני המורכב בגבול הצפון. "הבהרתי את מדיניות ישראל לסכל העברות נשק משטח סוריה לחיזבאללה. המטרה שלנו היא למנוע אי הבנות בין כוחות צה"ל לכוחות רוסיים. נקבע מנגנון מוסדר כדי למנוע אי הבנות אלה". אמר ראש הממשלה.



ראש הממשלה ציין כי הוא עדכן את הממשל האמריקאי בדבר תכנית הפגישה עם פוטין, כדי למנוע מחלוקות נוספות סביב סוריה שהפכה לנושא רגיש בין המעצמות.