עבדאללה מלך ירדן דחה לאחרונה את בקשתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לפגישה סודית ביניהם, כך לפי דיווח הבוקר (חמישי) בעיתון א-ג׳רידה הכווייתי.



על פי הדיווח, נתניהו שיגר שליח מיוחד ודרש מהמלך לקיים פגישה סודית ביניהם שתערך במעונו של המלך בעקבה, אולם התגובה הייתה שלילית.



המלך הסביר כי הדחייה היא בשל לוח זמנים צפוף ביותר.



אולם לפי מקורות בעיתון, המלך כעס בשל עמדות ישראל ובמיוחד מעמדות ראש הממשלה ביחס למו"מ בין ישראל לפלסטינים, וכן מהצהרות מקורביו של נתניהו שירדן היא מדינת הפלסטינים.


עוד מסרו המקורות כי המלך זועם על עמדת נתניהו על סוגיית עמק הירדן ועל הנחישות שלו להותיר את האזור תחת שליטה ישראלית. בירדן חושבים כי הדבר יפגע בתדמיתה של ירדן ויצור את ההנחה המוטעית כי היא משתפת פעולה עם ישראל בכל הנוגע למדינה הפלסטינית העתידית.



משבר רציני בירדן



מקורות ישראלים מסרו לעיתון כי היחסים בין ישראל לירדן טובים וישראל אינה מפרסמת אודות מפגשים או שיחות המתנהלות בין הצדדים, כולל הסוגיה הביטחונית.



המקורות בישראל הוסיפו עוד כי שגרירות ירדן בת"א ושגרירות נוספת בעמאן ממשיכה לפעול כרגיל וכי היחסים בין שתי המדינות נמשכים. אולם, מקורות ביטחוניים בישראל הביעו דאגה מהמצב הנוכחי בירדן ואמרו כי המשטר הירדני עובר משבר רציני בסוגיות הפנים, וכי כל ניסיון של מעורבות ישראלית יביך את המלך.