סערת מינויו של דני דיין כשגריר בברזיל נמשכתחבר הכנסת יוסף ג'בארין (הרשימה המשותפת) פנה היום (חמישי) לנשיאת ברזיל בבקשה שלא תאשר את מינוי דני דיין לשגריר בארצה

במכתב שהועבר לשגריר ברזיל בישראל, אנריקה סרדיניה פינטו ומיועד לנשיאת ברזיל, דילמה רוסף, כותב ח"כ  ג'בארין  כי הוא מבקש מהנשיאה שלא לאשר את המינוי של דיין, כיוון שמינוי כזה, לדבריו, "ישלח מסר מהדהד שלדיכוי הישראלי את העם הפלסטיני אין השלכות בזירה הבינלאומית". 

במכתב כתב ח"כ מהרשימה המשותפת: "דיין הוא תושב  ההתנחלות מעלה שומרון ועמד בראש מועצת יש"ע, גוף שמייצג את ההתנחלויות היהודיות בשטחים הכבושים, מ-2007 ועד ל-2013. דיין פעל באופן עקבי תוך התעלמות בוטה מהחוק הבינלאומי ומנורמות בינלאומיות, והוביל יוזמות שונות שפוגעות ישירות בזכויות הבסיסיות של העם הפלסטיני". 


לדבריו, המינוי יהווה לגיטימציה למעשים נפשעים: "דיין הוא מתנחל שמחויב אידיאולוגית לפיתוח ההתנחלויות - מדיניות שברזיל מכירה בה כבלתי חוקית על פי החוק הבינלאומי. אישור מינויו לשגריר יהווה לגיטימציה לאידיאולוגיה ולמעשים נפשעים, וישלח מסר מהדהד שלדיכוי הישראלי את העם הפלסטיני אין השלכות בזירה הבינלאומית". 


בנוסף, ציטט חבר הכנסת ג'בארין במכתב, ממאמר שפרסם דיין בניו יורק טיימס שבו הוא קרא להרחבת ההתנחלויות
.


ח"כ ג'בארין אף התייחס לשליחת המכתב והסביר: "זאת חובתנו המוסרית והחוקית לידע את נשיאת ברזיל כי אישור מינויו של דני דיין לשגריר בברזיל, יישלח מסר בעולם כי מדיניות ההתנחלויות של ממשלת ישראל היא חוקית ומקובלת בזירה הבינלאומית. ממשלת ברזיל ונשיאתה עמדו לצד העם הפלסטיני במקרים רבים והבהירו כי הכיבוש וההתנחלויות מנוגדות לחוק הבינלאומי ולמוסר. אני מאמין כי גם הפעם תבחר נשיאת ברזיל לעמוד לצד הצדק ולא לצד העוול".