שר הביטחון משה (בוגי) יעלון התייחס הלילה (רביעי) לנאום יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, באו"ם וכינה אותו "נאום רצוף שקרים והסתה נגד מדינת ישראל".



לדברי יעלון אבו מאזן הוא זה שלא נענה להנעת התהליך המדיני. "פעם אחר פעם הוצע לאבו מאזן, ומוצע לו גם עתה, לשבת לשולחן המשא ומתן ללא תנאים מוקדמים כדי לדון בסוגיות הליבה של הסכסוך לטובת הישראלים והפלסטינים ולמען הדורות הבאים", אמר יעלון.



שר הביטחון תקף את אבו מאזן והוסיף כי "פעם אחר פעם הוא חומק מאחריות, ובמקום זאת בוחר במהלכים חד צדדיים ובמסעות שטנה, שכוללים הפצת שקרים, התססה וניסיון לערער את הלגיטימציה ואת זכותנו לבית לאומי יהודי".



לדברי יעלון פניו של אבו מאזן אינן מועדות לשלום. "לו אבו מאזן היה כן בכוונותיו, הוא היה עוצר את ההסתה הקשה נגד מדינת ישראל במערכת החינוך הפלסטינית, וחדל מנאומי השטנה שלו בעולם בכלל ובאו"ם בפרט, אמר יעלון.



שר הביטחון הדגיש כי "מבחינת אבו מאזן הסכסוך אינו טריטוריאלי אלא על עצם קיומנו כאן. זו המציאות עמה אנו מתמודדים, ואנו עושים זאת בנחישות, באחריות ובתבונה למען ביטחונם של אזרחי מדינת ישראל".



בסביבת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אומרים כי רה"מ יישא מחר באו״ם נאום תקיף, שבו לדבריהם יתקוף את מסע ההסתה והשקר של אבו מאזן, את הצביעות הבינלאומית ויבהיר את מדיניותה של ישראל לאחר ההסכם עם אירן והמצב המתהווה בסוריה.



יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, שנאם הערב בעצרת האו"ם הצהיר כי "הרשות הפלסטינית לא מחויבת להסכמים עם ישראל", וכי "על ישראל לשאת באחריותה כמדינה כובשת".



"אנחנו מנסים לייצר שלום, על פי החוק הבינלאומי, על פי הקוורטט. זה לא הגיוני שהפלסטינים נשארו ללא פתרון. אי אפשר להמשיך בסטטוס קוו, זה אומר להיכנע לכוח ברוטאלי, על ידי ישראל. הממשלה ממשיכה עם ההתנחלויות הבלתי חוקיות, בעיקר במזרח ירושלים הכבושה. היא ממשיכה את להפר את ההחלטות של האו"ם", אמר אבו מאזן.



"מי שמשלם משכורת למחבלים לא יכול להלך אימים"



נאומו החריף של אבו מאזן בעצרת האו"ם הערב עורר תגובות זועמות בקרב הפוליטיקאים בישראל, שתקפו את אבו מאזן וטענו כי דבריו שקריים ומסיתים.



ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שיצא גם הוא לניו יורק וצפוי לנאום מחר באו"ם, אמר לאחר נאום אבו מאזן כי "נאומו שקרי ומעודד הסתה ופורענות במזרח התיכון".



נתניהו התייחס לדבריו של אבו מאזן, בהם האשים את ישראל בגורמת מרכזית למהומות בהר הבית ואמר כי "בניגוד לפלסטינים, ישראל שומרת באדיקות על הסטטוס קוו בהר הבית ומחויבת להמשיך ולשמור עליו על פי הסיכומים בינינו לבין הירדנים והוואקף".



שר העלייה והקליטה זאב אלקין לא התרשם מהצהרות אבו מאזן ואמר: "אבו מאזן, שמשלם משכורות עתק למחבלים רוצחים ולא מפסיק את ההסתה כנגד מדינת ישראל, הוא האחרון שיכול להלך עלינו אימים. הרשות הפלסטינית מזמן הפרה את הסכמי אוסלו בכך שעודדה את הטרור וגם פנתה בפעילות חד צדדית במוסדות הבינלאומיים. אבו מאזן וחבורתו מנסים ליהנות ממנעמי השלטון ובמקביל כל שנה ממשיכים לאיים עלינו איומי סרק לפרק את הרשות".



אלקין הוסיף: "התשובה הפשוטה והחדה לאיומים אלה מצדו של אבו מאזן יכולה להסתכם במשפט אחד: רוצה ללכת? לך לשלום! גם אנחנו וגם הציבור הפלסטיני רק ירוויחו מכך".



ח"כ ציפי לבני התייחסה גם היא לנאום ולהנפת הדגל הפלסטיני מול מטה האו"ם בניו יורק וטענה כי זו אינה הדרך להקמת מדינה פלסטינית: "הניסיון להביא לכך שהקהילה הבינלאומית תכפה על ישראל לעשות ויתורים שיפגעו באינטרסים של ישראל לא יצלח. הנאומים והדגלים לא יובילו למדינה פלסטינית, אלא רק מו״מ ישיר מול ישראל".



"נאום אמיץ"



לעומת התגובות השליליות שנשמעו, היה מי שתמך בדבריו של אבו מאזן. יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, בירך את הנשיא הפלסטיני מחמוד עבאס על "נאומו האמיץ".



ח"כ עודה אמר כי "ממשלות ישראל, ובמיוחד ממשלות נתניהו, הפרו כל הסכם, הנציחו את הכיבוש, העמיקו את ההתנחלויות ובעצם חיסלו את הסכם אוסלו".



"הכיבוש הוא אסון לעם הפלסטיני" הוסיף יו"ר הרשימה המשותפת ואמר: "אבל גם לאזרחים בישראל. אני קורא לכל שוחרי השלום בישראל, יהודים וערבים, להיאבק יחד נגד הכיבוש ולמען הקמת מדינה פלסטינית לצד ישראל".