שר החינוך, נפתלי בנט, התראיין הבוקר (שישי) לגלי צה"ל והתייחס לפיגוע הירי שארע אמש סמוך לאיתמר ואמר כי צריך להפעיל מדיניות של יד קשה כלפי מחבלים.



בנט אמר כי הוא יהיה עם בני משפחת הנקין היום וכי הוא מדמיין את הרגע הקשה של האירוע: "אני מדמיין את אותם הרגעים שהילדים מאחור והמחבלים מבצעים וידוא הריגה בהוריהם, כמה אכזריות. זה לא השוליים, זה המיינסטרים, זה מגיע מההנהגה".



"אין מה לחפש תשובות למה רוצחים אותנו, רוצחים אותנו כי אנחנו יהודים ועושים את זה בכל מקום בארץ. השאלה היחידה היא אם אנחנו רוצים להגן על עצמנו. במהלך הלילה העברתי לראש הממשלה שלוש דרישות ביטחוניות מידיות", אמר בנט.



"צריך לתת גיבוי בשטח למפקדים לא כשקל אלא שקשה ויש לבנות באופן מידי כתגובה על כל פיגוע. אני מזכיר שקיבוץ הל"ה ומשמר השבעה הוקמו לאחר פיגועים". בנוסף, בנט אמר כי "יש להחזיר את הרוצחים המשוחררים מעסקת שליט לכלא. דרשתי את זה במבצע 'שובו אחים' והצלחנו להחזיר חלק מהאסירים לבתי הכלא. צריך להחזיר את המשוואה שהטרור לא משתלם, שלא ישתלם להם להרוג אותנו".



כשנשאל לגבי המדינה הפלסטינית, הוא אמר כי "תם עידן המדינה הפלסטינית. לא הגיוני שמסתובבים בעולם ומדברים על חזון של מדינה פלסטינית. צריך להסביר לעולם שמדינה כזו לעולם לא תקום, לא נכניס מחבלים ללב הארץ שלנו, זאת הארץ שלנו. אסור לנו לדבר על מדינה פלסטינית ולקוות שהטרור ייעלם. הטרור קיים כי המחבלים מקווים שיוכלו להקים מדינה פלסטינית בארץ".