אל מול ההידרדרות במצב הבטחוני בבירה, ביקורת על נתניהו מצד בכירה במפלגתו: סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי אמרה היום (ראשון) כי הביטחון האישי של תושבי ירושלים צריך לעמוד בראש סדר היום של הממשלה "מייד". 



"הבטחון האישי של תושבי ירושלים ויו"ש צריך להיות בראש סדר היום שלנו כממשלה. לא מחר, ולא בעוד שעה, אלא מייד", אמרה חוטובלי. 

סגנית שר החוץ הודיעה כי תגיע ביום שלישי, מיד לאחר החג לאוהל המחאה של תושבי השומרון מול בית רה"מ. עוד מסרה כי תקיים ישיבת עדכון עם ראשי הרשויות במקום על מנת "לבדוק אלו צעדים יחזירו באופן מיידי את הביטחון לתושבי יו"ש".

נתניהו עצמו נחת היום בישראל מביקורו בניו יורק, ונסע לקריה שם יכנס דיון ביטחוני בהשתתפות שר הביטחון, השר לביטחון פנים, הרמטכ״ל,  ראש השב״כ ומ"מ מקום המפכ״ל.  במוצאי החג צפוי לכנס נתניהו את הקבינט המדיני ביטחוני.

ליברמן: "אבו מאזן לא יכול להיות פרטנר, לא ניתן לסמוך עליו"


הבוקר העלה יו"ר "ישראל ביתנו", ח"כ אביגדור ליברמן, פוסט בפייסבוק ובו כתב מה לדעתו צריך לעשות מול הטרור, עקב האירועים האחרונים.

ליברמן כתב לאחר פיגועי הדקירה אמש בירושלים, כי אבו מאזן הוא לא פרטנר ולא ניתן לסמוך עליו.

"במשך שנים אני אומר ודיברתי על כך גם בכל פעילותי ובפגישותיי המדיניות כשר חוץ, שאבו מאזן הוא לא פרטנר ולא ניתן לסמוך עליו. נאומיו האחרונים, באו״ם ובמקומות אחרים, אמירתו האנטישמית על כך שלא ייתן לרגליהם המטונפות של היהודים לדרוך על הר הבית, סירובו לגנות את הפיגועים הרצחניים נגד יהודים ושטף הברכות והעידוד המאסיבי של כלי התקשורת הפלסטיניים הרשמיים לרצח יהודים הוכיחו את העובדה הזו, שאבו מאזן לא יכול להיות פרטנר, מעבר לכל ספק", כתב ליברמן.

ליברמן הוסיף כי "יש להפסיק באופן מידי את כל העברת הכספים לרשות הפלסטינית ולשלול מבכיריה את תעודות ה-vip המקנות להם אישורי מעבר במחסומים, כניסה לישראל והטבות נוספות". 

עוד כתב ליברמן: "הקבינט חייב לקבל החלטה מחייבת שביתו של כל מחבל ייהרס ושיש להוציא מחוץ לחוק את הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית, הפועל בישראל".