ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון משה בוגי יעלון והרמטכ"ל גדי איזנקוט קיימו היום (שלישי) סיור בשומרון ובזירה בה אירע הפיגוע באיתמר, בו נרצחו בני הזוג הנקין ז"ל.

במהלך הערכות המצב שקיים' סיכם נתניהו על שורה נוספת של צעדים, בין היתר פריסת מצלמות ואמצעי איסוף בכל הצירים ביהודה ושומרון. לדבריו, "זה מרכיב חשוב בהחזרת הביטחון ובסיכול פיגועים".
כמו כן התייחס ראש הממשלה לפיגוע שאירע ביום שבת בשער האריות, והנחה לסגור את חנויות הסוחרים שהפגינו אדישות בפיגוע: "ביקשתי לטפל גם באותם סוחרים שהיו בנתיב בו רצה אישה יהודיה כשהיא דקורה ומדממת ומבקשת לעזרה. ביקשתי שייסגרו את חנויותיהם ויעמידו אותם לדין". 

זירת הפיגוע בשער האריות. "להעמיד לדין את מי שלא עזר". צילום: מדברים תקשורת
 
לגבי ההסתה שמגיעה מהפלג הצפוני של התנועה האסלמית, אמר נתניהו כי ביקש מאנשיו לטפל בנושא בכלים משפטיים, כגון הוצאה של הארגון מחוץ לחוק.

נתניהו התייחס לאירוע אתמול באצטדיון דוחה במשחקה של בני סכנין ואמר: "אני לא מקבל שיורקים על שוטרים או מניפים דגלי אש"ף וחמאס באצטדיון. הנחתי את היועץ המשפטי לפעול נגד המסיתים בקרבנו". על ההסתה מבית הוסיף: "אני לא מוכן לקבל שאזרחי ישראל יצטרפו להסתה". 
נתניהו התייחס לביקורת שהופנתה כלפיו מהקואליציה ואמר: "אנחנו נשבור את גל הטרור הזה כמו ששברנו גלי טרור קודמים. אין פה שאלה של גיבוי שניתנת ביד רחבה לצבא וכולם יודעים זאת כולל מי שטוען את ההיפך. יש אחריות שנדרשת קודם כל מההתיישבות ועליהם לדייק".

"תגבור כוחות משמעותי"

שר הביטחון התייחס לתגבור הכוחות בשטח ואמר כי "לנוכח המצב יש תגבור כוחות משמעותי בשטח, באופן שיצנן את האווירה". יעלון התייחס גם הוא לביקורת שהופנתה מהקואליציה לנתניהו ואמר: "אני ממליץ לראשי רשויות ופוליטיקאים להפסיק להתלהם. יש הבדל בין המצב בחומת מגן להיום. האמירות הללו גורמות לאזרחים לקחת את החוק לידיים, זו תופעה פסולה שמסיתה את המאבק שלנו אל מול הטרור היהודי ומוסיפה שמן למדורה. שרים צריכים לזכור שלממשלה יש אחריות קולקטיבית".


נתניהו, יעלון ואיזנקוט בסיור בשומרון. צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ
 
הרמטכ"ל איזנקוט אמר כי "אי אפשר שיהיה 100% הצלחה. לצערי, צה"ל פועל בימים האחרונים גם מול הפרות סדר של קומץ יהודי שפוגע באפקטיביות שלנו וביכולת שלנו למקד את הפעולה שלנו נגד הטרור הפלסטיני. הייתי שמח שהם יסמכו על צה"ל שיספק ביטחון ותחושת ביטחון לתושבים ביהודה ושומרון".


הפגנה באזור הפיגוע בשער האריות בבירה. צילום: מרק ישראל סלם

"ביבי, תן להילחם בערבים"

במהלך ביקורו של נתניהו בזירת הפיגוע באיתמר, קבוצת נשים ונערות תושבות המקום קיימו הפגנה וקראו לשיפור תחושת הביטחון באזור. הן הניפו שלטים בהן נכתב: "עונש מוות למחבלים", "ביבי, תן להילחם בערבים" ו"דם יהודי אינו הפקר". 


ההפגנה בשומרון בעת ביקור נתניהו. צילום: ערבות יהודית בשומרון