ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע היום (רביעי) לחמ"ל של משטרת ישראל שבמגרש הרוסים בירושלים, זאת לאור שלושת אירועי הטרור שאירעו במהלך הבוקר בירושלים, בתקוע ובקרית גת.



נתניהו יקיים במקום הערכת מצב בהשתתפות השר לביטחון פנים גלעד ארדן, ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, מ"מ המפכ"ל ניצב בנצי סאו, מפקד מחוז ירושלים תנ"צ צ'יקו אדרי ויו"ר ועדת חוץ וביטחון צחי הנגבי.
כמו כן, החליט מוקדם יותר ראש הממשלה לבטל את משלחת השרים בראשותו לגרמניה. נתניהו היה אמור לצאת מחר לפגישה תקופתית עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל  ועם שרי ממשלתה, זאת לנוכח ההרעה במצב הביטחוני וגל הפיגועים האחרון.

נסיעתו של נתניהו עם שרי הממשלה הייתה אמורה להארך יום אחד, יחד עם שרי הממשלה, כחלק ממפגשים תקופתיים בברלין בין שתי הממשלות, אולם מלשכת ראש הממשלה נמסר כי המפגש בוטל וראש הממשלה החליט להישאר בארץ ולעקוב מקרוב אחר האירועים. 
הודעה על הביטול נמסרה לממשלת גרמניה.
במהלך היום אירעו שלושה אירועי טרור נגד ישראלים. בעיר העתיקה בירושלים, מחבלת בת 18 דקרה אדם כבן 36 בסכין. הפצוע דרך את נשקו ופגע בה ולאחר מכן היא פונתה לבית החולים כשמצבה קשה.


זירת הפיגוע בעיר העתיקה. צילום: יוסי קלצקי - מדברים תקשורת 

לאחר מכן, ניסיון לינץ' התרחש בתקוע, כאשר תושבת המקום דיווחה כי נקלעה לחסם אבנים אשר לווה בהתפרעות פלסטינים באזור. הנהגת סיפרה כי רכבה נרגם באבנים והיא נפצעה באורח קל.


תושבת תקוע שנפצעה לאחר יידוי אבנים. צילום: דוברות מועצת תקוע
 
בשעות הצהריים אירע פיגוע חטיפת נשק ופציעה של חייל ע"י מחבל בקרית גת, שלאחר ניסיון הימלטות וחוסל ע"י כוחות הביטחון. החייל נפצע במצב קל ופונה לבית החולים ברזילי.


כוחות הביטחון במרדף אחר המחבל בקרית גת. צילום מסך