באופוזיציה מגבירים את הביקורת על ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בעקבות ההתדרדרות במצב הביטחוני בירושלים וגלישת אירועי הטרור אל תוך הארץ.



יו"ר האופוזיציה, יצחק הרצוג ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, סיירו הבוקר (חמישי) בנפרד, בלווית חברי כנסת ברחוב הגיא בעיר העתיקה בירושלים כשהם מלווים בחברי כנסת בכירים ממפלגותיהם.



ראש האופוזיציה הרצוג, שקרא אמש לנתניהו להתפטר מתפקידו, הגיע הבוקר לסיור בעיר העתיקה בירושלים וביקר במקום הפיגוע בו נרצחו אהרון בנט ונחמיה לביא ז"ל.



במהלך הסיור אמר הרצוג: "הכתובת הייתה מזמן על הקיר. ראש הממשלה חיכה וחיכה ומשך זמן ולא דאג להרחיק את הקיצוניים מהאזור בזמן. הפוליטיקאים שעלו על הר הבית הבעירו שטח שאסור היה להבעיר. אני אדע לטפל במצב בצורה טובה בהרבה. זו ממשלה שמברברת את עצמה לדעת ולא מצליחה לשלוט בשום דבר חוץ מדפי הפייסבוק של חבריה".



ח"כ ציפי לבני שהשתתפה בסיור אמרה: ״הקריאות לנשיאת נשק הן אובדן שליטה של הממשלה ויובילו לאנרכיה מוחלטת. נתניהו צריך לגלות אומץ ולהודיע שכפי שח״כים לא עולים להר הבית עד להודעה חדשה - לא בונים ביהודה ובשומרון עד להודעה חדשה, לא רק עבור האמריקאים אלא בשביל הביטחון הישראלי״.



עוד אמרה לבני: "״ההחלטה לאסור על עליית פרובוקטורים להר הבית נכונה. חבל שההנחיה באה רק שנה לאחר שהבטיח לירדנים לעשות זאת".



כשעה לאחר מכן יגיע לאותו אזור יו"ר "יש עתיד", שיסייר לאורך רחוב הגיא בירושלים, ביחד עם ח"כ מיקי לוי (שהיה בעבר מפקד מחוז ירושלים) ועם אלוף במיל. ח"כ אלעזר שטרן.



לפיד והח"כים יגיעו למוקדי הפיגועים שבהם נרצחו בשבת האחרונה שני ישראלים ובו בוצע אתמול פיגוע דקירה נוסף. כמו כן, יגיעו חברי הכנסת לסקירה נוספת באתר "המחכמה" הנמצא מעל הכותל המערבי ומספק נקודת תצפית על האזור כולו כולל הר הבית.



לפיד, לוי ושטרן יקבלו סקירה ביטחונית על אירועי הטרור האחרונים על ידי סגן מפקד המרחב במשטרה, סנ"צ ארז תבור. במהלך הסיור ייתן לפיד הצהרה לתקשורת ויתייחס למצב הביטחוני הקשה השורר במדינה.



"ראש הממשלה צריך להתפטר"


כזכור, אמש היו חילופי דברים חריפים בין ח"כ הרצוג, שקרא לראש הממשלה בנימין נתניהו להתפטר, לבין הליכוד על רקע המצב הביטחוני. הרצוג אמר כי "הממשלה היא גנון בלי מנהיג. נתניהו לא מצליח לעצור את הברברת ולאזרחי ישראל אין ביטחון".



"השטח בוער. עוד פצוע בפתח תקווה. בירושלים כבר מזמן אין ביטחון ועכשיו ברור שהטרור והשנאה המתועבים לא עוצרים בגשר המיתרים", כתב הרצוג בדף הפייסבוק שלו.