"מר ביטחון לשעבר רץ מנאום לנאום אך מילים לא עוצרות טרור ולא משרות ביטחון", כך אמר הערב ח"כ יצחק הרצוג עם תום מסיבת העיתונאים שכינס הערב (חמישי) ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בעקבות רצף פיגועי הטרור.



הרצוג התייחס לנחישות של האזרחים ושל כוחות הביטחון והוסיף כי "דרוש להם ראש ממשלה. לא ראש מערך הסברה. כרגיל נתניהו עושה מעט מידי ומאוחר מידי".



כדי להתמודד עם גל הטרור אמר הרצוג כי יש להכריז על סגר מוחלט בשטחי יהודה ושומרון. "צריך לפעול בכל הכוח נגד שרים ונגד חברי כנסת מכל הסיעות המעודדים עלייה להר הבית ולהתניע מהלכים אזוריים לקירור האזור", הוסיף הרצוג.



חבר הכנסת עמר בר-לב התייחס לדבריו של נתניהו הערב ואמר כי "מדינת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה מנהיג שלא אומר דבר וחצי דבר על שינוי המציאות".



יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, דרש מנתניהו לפנות לדרך המשא ומתן. "לנתניהו יש ראייה חד צדדית וצרה של המציאות, לא ניתן עם תחת שלטון צבאי וכיבוש".



בביקורת על ראש הממשלה הוסיף עודה כי "לנתניהו אין את היכולות לקבל החלטות אמיצות וכל צעד שלו הוא רק התחשבנות פוליטית ואכזרית שמדרדרת אותנו לתהום, ומחזירה אותנו 15 שנה אחורה לאוקטובר 2000. הייאוש מבעיר את השטח. חייבים ללכת בדרך אחרת לגמרי, למשא ומתן כנה ולסיום הכיבוש, דבר שיביא שלום ובטחון אמיתי לשני העמים ולכל האזרחים".



"לצה"ל יש תכנית רב שנתית, לנתניהו יש תמיד תכנית לשעה הקרובה"



חברת הכנסת זהבה גלאון דרשה מראש הממשלה לבצע מהלכים בשטח להשבת תחושת הביטחון לאזרחים. "אין פתרונות קסם אך אנחנו מצפים מראש הממשלה שלא לעסוק בכיבוי שריפות, אלא בלמנוע אותן", אמרה גלאון.



בביקורת על הממשלה הוסיפה גלאון כי "הממשלה נכשלה, אין לה פתרון והיא לא מציעה מתווה שיכול למנוע את סבב ההסלמה הבא. ברגעים שדורשים מנהיגות וחשיבה אסטרטגית לטווח ארוך נתניהו בוחר לדבר אל אזרחי ישראל כאילו שהוא שוטר המקוף השכונתי ולא מי שאחראי לייצר מציאות שונה".



ח"כ שלי יחימוביץ' כינתה את קריאותיו של נתניהו "ריקות מתוכן ואמרה כי "קריאתו של נתניהו לאחדות נועדה לנער מעצמו אחריות, ולייצר מצג שווא שקרי כאילו לאופוזיציה יש חלק במתרחש. כל שנתניהו מבקש הוא לחלוק את כשלונו המדיני והביטחוני המוחלט עם אחרים, אחרי שנחשפה סופית חולשתו העצומה בתחום שבו הוא מתפאר: הביטחון".



עוד הוסיפה: "דבר לא מונע מראש הממשלה ושותפיו הטבעיים ליזום מהלך מדיני, ובאשר לגיבוי לצה"ל ולכוחות הביטחון - אנו מגבים אותם וגאים בהם בלא קשר לגחמותיו של נתניהו. לצה"ל יש תכנית רב שנתית, לנתניהו יש תמיד תכנית רק לשעה הקרובה".



ח"כ אחמד טיבי יצא נגד דברי נתניהו ואמר "אנחנו דוחים בתוקף את התקפת ראש הממשלה נתניהו על התנועה האסלמית. לא המתפללים המוסלמים הם שהסיתו אלא השינויים שנעשו בשבועות האחרונים וכניסתו של השר אריאל וחבורתו ההזויה והמתלהמת לאל-אקצה".



נתניהו: "אנחנו בגל טרור, ננקוט צעדים נגד התנועה האיסלאמית"



מוקדם יותר הערב אמר נתניהו במסיבת עיתונאים שכינס במשרד ראש הממשלה בירושלים: "אנחנו בגל טרור, נרדוף את מי ששולח את המפגעים וננצח אותם".



נתניהו התייחס לפעולות בהן נקט להילחם בטרור: "חידדנו את הוראות הפתיחה באש, נטיל עליהם עונשים, עצרנו לחקירה אנשים ששיתפו פעולה עם המרצחים ברחוב הגיא. דרשתי לסגור את החנויות של מי שעמד מנגד או עזר".



נתניהו טען כי התנועה האסלאמית מסיתה ומלבה את האש: "אנחנו בגל טרור של אבנים, ירי חי, בקבוקי תבערה וסכינים, כולם תוצאה של הסתה של החמאס, של הרשות, של כמה מדינות באזור ולא פחות מזה, של התנועה האסלאמית בישראל, שמבעירה את השטח בטענות שקריות על המדיניות שלנו בהר הבית".



ראש הממשלה הוסיף כי אישים פוליטיים, יהודים וערבים כאחד לא יוכלו לעלות להר הבית. "לא צריכים עוד נפצים שיבעירו את השטח. ננקוט צעדים נגד התנועה האסלאמית ומסיתים אחרים", אמר ראש הממשלה.