פרסום ראשון: יו"ר ועדת הכנסת ח"כ דוד ביטן (ליכוד) יוזם תיקון לקוד האתי של חברי הכנסת שיאפשר להטיל קנסות של מאות אלפי שקלים על ח"כים שיסיתו נגד המדינה.

כיום ניתן לשלול משכורות מחברי כנסת שנעדרו מהדיונים מעבר למותר או שעסקו בעיסוק נוסף. כעת יוזם ח"כ ביתן תיקון לתקנון האתיקה שיאפשר להטיל קנסות כבדים על חברי כנסת שיסיתו נגד המדינה. מדובר בשלילת שכר של עד שישה חודשים. משכורתו של ח"כ היא כ-39,000 ש"ח ברוטו בחודש.
לדברי ח"כ ביטן "ההתבטאויות וההתנהלות של חלק מחברי הכנסת הערבים כדוגמאת ג׳מאל זחאלקה וחנין זועבי לא יכולות לעבור בשתיקה. בכוונתי לטפל בגורמים המעוררים ומעודדים את ההסתה במושב הקרוב של הכנסת ולפעול להכבדת הסנקציות נגד חברי כנסת מהרשימה המשותפת שבמקום לתרום לרגיעה תורמים להסתה ולהתססה. אני רוצה לאפשר לועדת האתיקה לשלול משכורת עד 6 חודשים ולאפשר גם שלילת עוזרים פרלמנטריים וכדומה".

פועל לשינוי המצב. ח"כ דוד ביטן

"בכוונתי להכניס תוספות אלה לקוד האתי לחברי הכנסת שאנו מגבשים בימים אלה ולהחמיר את הצעדים נגד חברי כנסת מסיתים. עד היום אנין סעיף כזה בקוד האתי של הכנסת המאפשר שלילת שכר לחברי כנסת מסיתים", אמר.
"אני מצטרף לקריאת ראש הממשלה אל היועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירה נגד חנין זועבי ואני מצפה לחקירה מהירה של המשטרה בעניינו של ג׳מאל זחאלקה", הוסיף ח"כ ביטןן. הוא אמר כי יביא את הצעתו להצבעה בועדת הכנסת במהלך מושב החורף שיפתח מחר.