מנסים להרגיע את המצב: שרת החוץ של האיחוד האירופי, פדריקה מוגריני, שוחחה היום (שני) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן על ההסלמה הביטחונית בישראל.



בשיחות הדגישה מוגריני את הצורך לנהוג באיפוק, לפעול כדי להשיג רגיעה, ולהימנע מפעולות שיכולות להצית את השטח. "יותר מדי אנשים מתו ומשפחות רבות שכלו את יקיריהן", אמרה שרת החוץ של האיחוד. 



היא גינתה את מעשי הטרור שנעשים נגד אזרחים, בלי להזכיר את המילה ישראלים, והצהירה כי יש זכות להגיב למעשים כאלו אבל "על כל תגובה להיות מידתית".



לטענתה ראש הממשלה נתניהו אמר לה כי הוא נחוש לשמור על הסטטוס קוו במקומות הקדושים, בניגוד להאשמות הפלסטיניות, ואבו מאזן הבטיח לה שהמצב נמצא תחת שליטה.



מוגריני טענה בשיחות עם נתניהו ואבו מאזן כי "הדרך היחידה לעצור את האלימות היא להניע מחדש את התהליך המדיני בין הצדדים". לדבריה, החזרה לשולחן המשא ומתן והדיון בפתרון שתי המדינות הוא הפתרון היחידי שיכול להביא לשלום ובטחון שלו הפלסטינים והישראלים ראויים.



"המשא ומתן יביא לסיכומים שישפרו את המצב בשטח והאמינות בין הצדדים, ויסייע להביא שלום וביטחון", אמרה מוגריני.



עוד אמרה שרת החוץ של האיחוד, כי אבו מאזן ונתניהו הביעו את נכונותם לעבוד על יישום החלטות הקוורטט שהוסכמו בפגישת הקוורטט בניו יורק בשולי עצרת האו"ם בספטמבר.



מחר תגיע לישראל משלחת הקוורטט בניסיון להרגיע את המצב. מדובר בדרג זוטר של פקידים, ולא בדרג שרי החוץ המרכיב את הקוורטט. המשלחת תיפגש עם בכירים ישראלים ופלסטינים..



בכינוס השנתי של עצרת האו"ם בסוף החודש שעבר הודיע הקוורטט - גוף המייצג את רוסיה, ארה"ב, האו"ם והאיחוד האירופי - כי יפעל לחידוש תהליך השלום והביע דאגה לנוכח ההסלמה בין הצדדים. בהודעה מיוחדת מסוף החודש שעבר הפציר הגוף בצדדים "לנהוג באיפוק, להימנע מרטוריקה וממעשים פרובוקטיביים ולשמור על הסטטוס-קוו באתרים הקדושים".