יומיים לאחר הודעת ראש הממשלה כי יפנה ליועץ המשפטי לממשלה, מסתמן היום (שני) כי תפתח חקירה פלילית נגד חברת הכנסת חנין זועבי בחשד לביצוע עברות הסתה.



ל"מעריב אונליין" נודע כי ביממה האחרונה, בעקבות פניית ראש הממשלה בנימין נתניהו, התקיימו התייעצויות בפרקליטות ובלשכת היועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין, ובהן נבחנו ההתבטאויות המיוחסות לזועבי.



על פי המסתמן לא יהיה מנוס מלחקור את ההתבטאויות בכלים פליליים והן מעלות חשדות לביצוע עברות של הסתה. בכך צפוי היועץ המשפטי לממשלה להיענות לפניית ראש הממשלה ולהורות על פתיחה בחקירה פלילית נגד חברת הכנסת.



ביום ראשון, בפתח ישיבת הממשלה, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יצא כנגד התבטאויותיה של ח"כ חנין זועבי ואמר: "אנחנו בתוך גל טרור שמקורו בהסתה שקרית בנושא הר הבית. אינני מוכן שתהיה הסתה מבית".
עוד אמר נתניהו: "שימו לב שח"כ זועבי אמרה לביטאון הרשמי של חמאס כי על מאות אלפי מתפללים לעלות לאל-אקצה כדי להתנגד להתרת דמם של המתפללים ושיש להפוך את טרור הבודדים לאינתיפאדה אמיתית". נתניהו הוסיף כי הוא פנה ליועץ המשפטי כדי לפתוח בחקירה פלילית נגד זועבי. 
כזכור, זועבי התייחסה למהומות בהר הבית ואמרה כי "על ישראל להבין שאין פלישה בלי התנגדות ואין כיבוש בלי התנגדות ורק הגברתם יביאו לקץ הפלישות ולקץ הכיבוש". עוד היא אמרה: "ישראל הופכת את חצרות המקום הקדוש, כאילו לחצרות עירוניות לכל דבר, שבהן אין ערובה לשום פולחן דתי, ולרוב הופכת אותן לשטח צבאי סגור, תחת ביריונותו של צבא הכיבוש שמעודדים את כניסתם של מאות המתנחלים וקיצוניים, תוך שהוא מלווה אותם ומגנה עליהם".
בתגובה אמרה ח"כ זועבי: "אני דוחה בשאט נפש את דברי ההסתה הפרועים של מר נתניהו, ושל הימין שמנסה לרמוס כל מה שנמצא בדרכה, דבריו מעידים על פשיטת רגל מוסרית ופוליטית. בימים אלה אין שום הבדל בין נתניהו לבין בריונים קיצוניים מהימין. איומים אלה לא מרתיעים אותי ואמשיך במאבק הצודק למען חרות לכולם ושיוויון לכולם".