המחבל מאום אל פאחם ותפקודה של משטרת ישראל בירושלים גם בתקופות של שגרה.



שני הנושאים האלו עמדו במוקד פתיחת תוכנית האקטואליה של 103FM, אשר הונחתה על ידי בן כספית (השוטר הטוב) ואריה אלדד (השוטר הרע).



"שלום אני בן כספית ואני היום השוטר הטוב. 

צל"ש מיוחד לעלי ראעד אחמד עיוד, בן עשרים מאום אל פאחם, המחבל מאתמול בגן שמואל, שדרס חיילת ועוד אנשים ואחר-כך יצא לדקור את כל השאר, למה שוטר טוב? כי העיוד הנ"ל פתר לי דילמה מוסרית לא פשוטה, מאז שהחלו האירועים האלה אני מתחבט ומתלבט בשאלה האם לירות ולחסל את כל הדוקרים הללו, או לנטרל אותם ולהביאם לדין. 
הדילמה הזו התחדדה כשצפיתי בסרטון עם הסיטואציה הלא פשוטה של המחבלת מעפולה ושמונת המג"בניקים שהקיפו אותה, ובכן, בזכותך מר עיוד, נגמרה לי הדילמה, עדיף לחסל אתכם מיד וזהו, כדי שלא נצטרך לשמוע אחר-כך מטיפוסים כמוך שזו היתה בסך הכל תאונת דרכים ואחר-כך כשהיהודים תקפו אותך התגוננת עם הסכין, צר לי מאוד שלא חוסלת, וצר לי שבעתיים כי אני יודע שבעוד כמה שנים תשוחרר בעיסקת השבויים הבאה של נתניהו, אבל בינתיים שוטר טוב על זה שעזרת לי להבין את ההחלטה לחסל את כל מי שמרים סכין על ישראלים, נקודה".
"שלום אני אריה אלדד ואני היום השוטר הרע.
"חייבים מילה טובה על שוטרי משטרת ישראל המסוככים עכשיו בגופם על אזרחי ישראל. כמו שכפ"ץ אנושי. אבל להבין שצדק השר לבטחון פנים גלעד ארדן שאמר היום בבקר "האכיפה בירושלים בשנים האחרונות היתה אכיפה שמכילה אירועים אלימים בירושלים ולא יוזמת. 
"במזרח ירושלים פורקו שתי תחנות משטרה - או בעברית - המשטרה התייחסה בסלחנות או התעלמה ממאות ארועים של זריקות אבנים  בכבישים,  בקבוקי תבערה על בתי יהודים , עשרות מקרים של כמעט לינץ' ביהודים בדרך לבית הקברות בהר הזיתים, סתם חילול מצבות או התנפלות על מבקרים  יהודים בהר הבית,  בניה בלתי חוקית  או ונדליזם - אפילו לא נספרו. 
תחילת ריפויה של כל מחלה מתחיל באבחנה נכונה. עכשיו רק ניתן לקוות שהמשטרה לא תשכח את הלקח הזה כשגל האלימות הנוכחי ידעך. אפס סובלנות להפרות חוק. קלות  כחמורות. או במלה אחת : ריבונות".