"הפיגועים שאנו רואים בימים האלו הם תוצאה ישירה של הכישלון בצוק איתן", כך אמר היום (רביעי) שר החוץ לשעבר ח"כ אביגדור ליברמן. בראיון לניסים משעל ברדיו 103 FM אמר ליברמן כי הממשלה לא גמרה את העבודה במבצע האחרון בעזה, וכולנו משלמים את המחיר. "מה שאנו רואים היום זה תוצאה ישירה של הכישלון בצוק איתן", אמר ליברמן. 



מתגברים כוחות: 6 פלוגות של צה"ל יסייעו למשטרה ברחבי הארץ
 

 
הוא הוסיף כי "ברור שלא גמרנו בעזה את העבודה והשארנו שם ממלכת טרור על כנה. זאת, אחרי 50 יום של אשראי מדיני שקיבלנו מאומות העולם למגר את שלטון חמאס". 

לתוכנית "משעל על הבוקר" 

יו"ר ישראל ביתנו טען כי חמאס הוא האחראי על ההסתה בהר הבית: "אתמול ראשי חמאס בירכו על הפיגוע והם מתארגנים להוציא פיגועים כל הזמן, ברור שזה לא התארגנויות של בודדים. רוב ההסתה בהר הבית זה מחמאס". 

"הכתובת היתה על הקיר" 

"גם ההסתה ברשתות החברתיות מבוצעת על ידי טוקבקיסטים של חמאס", הדגיש ליברמן. "אמרתי  את זה כל הזמן. גם במהלך צוק איתן, גם לפני ואחרי הבחירות, שחייבים לסיים את העבודה.  הכתובת היתה על הקיר. לנו היה ברור לאן זה מתפתח", הוא הוסיף. 

ליברמן תקף את התנהלות הממשלה וטען כי היא מנסה לקנות שקט: "הממשלה לא מנסה לנצח ולמגר את הטרור אלא לקנות שקט בכל מחיר. לכן גם אם ישיגו הפסקת אש היא תהיה לזמן קצר, שבוע או חודש, אולי יגיעו עד הבחירות הבאות". 
 
"אני חושב שקודם כל צריך לאמץ את הוראות הפתיחה באש כמו בארה"ב", אמר שר החוץ לשעבר.  "שם, אם מישהו מתייצב עם אקדח מול שוטר יורים לו ישר בראש. לא ברור לי גם למה לא מוציאים את התנועה האסלאמית מחוץ לחוק אחרי שראינו את ראאד סאלח מסית אתמול בסכנין".