יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד, שלח היום (רביעי) מכתב חריף לנציב הכללי של אונר"א פייר קראנבול, על רקע הצהרה שפרסמה הסוכנות השבוע אל מול גל הטרור

בהצהרתה בחרה אונר"א לציין את הפלסטינים שנהרגו בגל הטרור ולהציגם כ"קורבנות", מבלי לציין את הסיבות בגינם נהרגו או נפצעו. כמו כן לא צוינו ולו במילה אחת את נפגעי הטרור היהודים בגל הפיגועים הנוכחי. 
"אונר"א מתעלמת מקורבנות הטרור היהודים. ההצהרה שלכם מביישת את האומות המאוחדות", כתב לפיד.

לפיד דרש מקראנבול לגנות בחריפות את ההסתה והשקרים שמובילה הרשות הפלסטינית ולצאת כנגד ההצהרה שפורסמה: "גל הטרור שאנו עדים לו הוצת ושולהב באמצעות הפצת שקרים בחסות הרשות הפלסטינית. וכעת, ההצהרה שפרסם ארגונך היא חסרת אחריות ומלבה את ההסתה והשנאה. אני קורא לאונר"א ולאו"ם לגנות את ההצהרה הזאת ולצאת נגד הפצת השקרים וההסתה של הרשות הפלסטינית שמלבה את השטח".
כמו כן התייחס יו"ר יש עתיד להתעלמות של הסוכנות בהצהרה מנסיבות הריגתם של הפלסטינים והיעדר הפרטים על זוג ההורים איתם ונעמה הנקין ז"ל, שנרצחו לנגד ארבעת ילדיהם הקטנים סמוך לאיתמר. עוד הוסיף: "לא ציינתם אף לא מילה אחת על ילד בן 13 שנדקר ברחוב בירושלים, אף לא מילה אחת על יהודים שנרצחו בדרכם חזרה מתפילה בכותל, המקום הקדוש ליהודים. .
בהמשך הדגיש לפיד בפני הנציב הכללי של אונר"א, כי בתקופה רגישה זו של גל טרור מתמשך הצהרה "חד צדדית" שכזו היא חומר בערה שמוביל להסתה ומלבה את הטרור, וכי מדובר בהצהרה חסרת אחריות מצדם ויש לגנותה: "למרות שלצערנו כולנו התרגלנו לצורה החד צדדית שבה אונר"א בוחרת לנהוג, אנחנו מצויים בתקופה רגישה באופן מיוחד ואין דבר יותר חסר אחריות מלהגביר את להבות השנאה, כפי שאתם עשיתם. גל הטרור הנוכחי הוצת ושולהב באמצעות הפצת שקרים בנוגע למציאות בהר הבית. השפה שבה תוארו האמצעים שבהם נוקטים כוחות הביטחון הישראלים כדי להגן על אזרחי ישראל רק משמשת תירוץ להמשך המתקפות נגדם."