בשורה לעובדים. מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה טרומית ובתמיכת הממשלה הצעת חוק פרטית של ח"כ רחל עזריה (כולנו), לפיה מספר ימי החופשה המינימלי של כל עובד, כבר בשנת העבודה הראשונה, יהיה 12 ימים במקום עשרה ימים כיום.
 
בעד ההצעה הצביעו 62 חברי כנסת, כולל שר הכלכלה אריה דרעי, ואיש לא התנגד. "אישור החוק במליאה הוא צעד משמעותי ראשון להתאמת שוק התעסוקה של היום לרוח החוק שנחקק ב-1951 ולא עודכן מאז," אמרה ח"כ עזריה.

"כלכלנים רואים קשר ישיר בין רווחת העובד לבין הפריון, לכן הגדלת ימי החופשה תיטיב עם המשק כולו", הוסיפה עזריה. "החוק הזה הוא חוק של הציבור ולציבור אין לובי. למתנגדי החוק יש לובי חזק והם מפעילים לחצים גדולים לפגוע בו. כל עוד התמיכה הציבורית תהיה גדולה נוכל לעמוד מולם". 

על פי הצעת החוק שאושרה, מספר ימי החופשה יגדל מעשרה ימים ל-12 ימים. זה התיקון הראשון להגדלת ימי החופשה שאושר מאז נחקק "חוק חופשה שנתית" בשנת 1951. חוק חופשה שנתית קובע שלעובד שבועיים חופש בשנה עד לשנה החמישית במקום העבודה.

לאחר השנה החמישית עולה מספר ימי החופשה באופן הדרגתי עד שמגיע ל-28 ימים לאחר 14 שנה (כולל סופי שבוע). החוק התאים לתקופה שבה עובדים עבדו אצל מעסיק אחד במשך עשרות שנים, וכך לאחר מספר שנות עבודה הגיעו לכמות סבירה של ימי חופשה. הורים לילדים בגילאי בית הספר היו כבר לאחר כעשור במקום העבודה, והיו להם ימי חופש לקחת עם הילדים.