מועצת הביטחון של האו"ם התכנסה הערב (שישי) בניו יורק לדיון חירום בעקבות המצב הביטחוני בארץ.

בפתח כינוס מועצת הביטחון, שגריר ישראל באו"ם דני דנון ערך מסיבת עיתונאים ראשונה במסגרת תפקידו ואמר: "אנחנו לא צריכים עוד דיון כללי של מועצת הביטחון על המצב. מה שאנחנו באמת צריכים זה דיון חירום על ההסתה הפרועה של אבו מאזן, שמעודדת את נחשול הטרור נגד אזרחי ישראל."
 
"רק אתמול ראש ממשלת ישראל שוב הכריז שישראל מוכנה לחדש את המשא ומתן הישיר עם הפלסטינים ללא תנאים מוקדמים, על מנת להחזיר את השקט לאזור. כיצד הפלסטינים הגיבו? במקום לנסוע 20 דקות מרמאללה לירושלים, הם שוב בחרו להתחמק ממשא על ידי פניה למועצת הביטחון", אמר השגריר.
 
דנון הציג כרזה פלסטינית המתארת את הדרכים היעילות ביותר לבצע פיגוע דקירה נגד יהודים, והוסיף: "במקום לחנך את ילדיהם על ערכי השלום והסובלנות, ההנהגה הפלסטינית מנהלת בית גידול למחבלים. החינוך המסית מבית היוצר של הרשות הפלסטינית מייצר דור שלם של ילדים מחבלים."
 
בנוגע למצב בהר הבית, דנון אמר: "ישראל מחויבת לשמור על הסטטוס קוו, ולא תסכים להצבת כוחות בינלאומיים בהר הבית, שרק תפר את הסטטוס קוו השורר מזה עשרות שנים. ההיסטוריה מוכיחה הוכיחה לנו שבכל פעם שההנהגה הפלסטינית נמנעה מלקבל החלטות קשות, היא בחרה להסית ולהפיץ שקרים בנוגע להר הבית".
 
דנון אמר לקהילה הבינלאומית ולמועצת הביטחון: "אם אתם באמת מחויבים לקידום השלום והסובלנות באזורנו, גנו באופן חד משמעי את ההסתה שמתדלקת את הטרור. תמכו במשא ומתן ישיר. הסכמי השלום עם מצרים וירדן הם ההוכחה שזוהי הדרך היחידה להשיג שקט באזור."

"האלימות היא תוצאה ישירה של ההסתה הפלסטינית"
.
דנון, שהחל את עבודתו ביום רביעי, פנה עם הכניסה לתפקידו למועצת הביטחון ולמזכ"ל האו"ם ואמר כי "רק הפסקת ההסתה הפלסטינית תביא להרגעת הרוחות".
 
דנון הוסיף כי "גל הטרור ממשיך להכות ברחבי ישראל, והוא אינו פוסח על אף אחד- לא על תינוקות, לא על ילדים, לא על נשים ולא על גברים. כולם נחשבים למטרות מהלכות. אזרחי ישראל חוששים ללכת ברחוב, הם נמנעים מלנסוע לעבודה בתחבורה ציבורית, והם חוששים לחיי ילדיהם בכל פעם שהם עוזבים את הבית. משטר הטרור הזה חייב להפסק". 
 
השגריר הנכנס אמר כי האלימות היא תוצאה ישירה של ההסתה הפלסטינית: "טבח חסר רחמים שכזה לא נוצר בוואקום. הוא תוצאה ישירה של ההסתה הפלסטינית; הוא תוצאה של הסתה מכוונת שנועדה לזהם את מוחם של ילדים קטנים בשנאה; והוא תוצאה של הסתה שמפיצה האשמות כוזבות נגד ישראל, בעיקר בנוגע לסטטוס קוו בהר הבית, למרות שראש ממשלת לישראל חזר והדגיש שמדינת ישראל מחויבת לשמירתו". 
 
השגריר דנון קרא למזכ"ל ולמועצת הביטחון לצאת בגינוי חד וברור נגד ההסתה הפלסטינית שמתדלקת את הטרור: "רק הפסקת ההסתה הפלסטינית תביא להרגעת הרוחות".