ראש עיריית נצרת עלי סאלם, שתועד בשבוע שעבר מגרש מעירו את יו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה, עדיין רותח מזעם.



"כל שבת אנחנו מקבלים אצלנו 20 אלף אורחים, יהודים, תיירים וישראלים מכל הארץ", אמר אמש, "בשבת הזו בקושי הגיעו אלינו 1,000 אנשים מחוץ לעיר".



סאלם לא רוצה לכנות את מה שעובר על עירו בתקופה זו "קטסטרופה" ומעדיף להיות אופטימי. "כבר שלושה ימים היה אצלנו שקט מוחלט", הוא ממשיך. "לא באים פוליטיקאים ולא עושים לנו מהומות ולא שביתות ולא הפגנות. לכן אני מאמין שכבר מהשבת הבאה, אם השקט יישמר, כולם יחזרו. הסוחרים שדיברתי איתם היום היו מרוצים, לא מזה שאף אחד לא בא אליהם כבר חודש, אלא מזה שהם מצליחים לשקם את ההריסות שעשו לנו בעיר", אמר.

"היו אפילו חיוכים למרות שהחנויות היו ריקות. כולם יודעים שאם השקט יימשך, הכל יחזור על מקומו. אנחנו בנויים לקלוט כל שבת 20 אלף ולפעמים 30 ו־50 אלף, רק שיבואו, יהודים, ערבים ונוצרים. שיעשו כאן את השבת בקניות ובטיולים. יש מה לראות".
 

סאלם מדגיש את החשיבות של הכלכלה לעיר. "אם אתה חזק במסחר, בכלכלה, אתה חזק בכל. למה אני נלחם נגד כל הטרמפיסטים שבאים אלינו לגזור קופון. כולם צועקים דו־קיום ואני צועק קיום ודו־קיום. תנו לנו לפרנס את העיר. תנו לסוחרים פרנסה, תנו לנצרת פרנסה. היו לנו שנתיים נדירות בעיר הזו, עד למהומות. עכשיו אנחנו צריכים לבנות הכל מחדש. בשקט, בצבעים, במראות, בריחות".
 
סאלם אופטימי אבל גם חושש. "אני מסתובב בעיר ומבין מה קורה כאן, אז שאף אחד לא יבוא ללמד אותי איך עושים עיר יפה, חזקה ונקיה. כולם שמעו וראו אותי, כולם יודעים מה אני חושב, ולכן אני לא מתכוון לדבר יותר בתקשורת".