הממשלה אישרה היום (ראשון) פה אחד את החוק לשם שמירה על ביטחון הציבור, המאפשר לערוך חיפוש על אדם גם אם לא התעורר חשד לנשיאת נשק או לשימוש בו.



החוק המהווה תיקון לסמכות חיפוש של שוטרים, שמקדם השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן. החוק יאפשר למשטרה לערוך חיפוש על גופו של אדם, בגדיו וכליו, למרות שלא התעורר חשד מוקדם לגבי אותו אדם בנוגע לנשיאת נשק או שימוש בו.



החוק כיום מאפשר לערוך חיפוש על אדם רק אם עולה חשד סביר לנשיאת נשק. ההמלצה לקדם סמכות זו נתקבלה כבר לפני חמש שנים וחצי בהחלטה של ועדת שרים וטרם קודמה עד עכשיו.



השר ארדן הדגיש כי קידום החוק יגביר את הביטחון. "עקב הפיגועים האחרונים נוצר צורך דחוף לתת סמכויות למשטרה לערוך חיפושים גופניים כדי להתמודד טוב יותר עם טרור הסכינים. זהו צעד לחיזוק המשטרה וסמכויותיה כדי להגביר את הביטחון האישי ברחובות", אמר ארדן.



ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר בפתח ישיבת הממשלה: "מול גל הטרור אנחנו פועלים בגישה תקיפה ושיטתית - עיבוי כוחות, גיבוי לכוחות, צעדי הרתעה וצעדי ענישה. היום אנחנו נתחיל בפעולות נגד ההסתה, כולל נגד התנועה האיסלאמית שהיא בראש המסיתים, ובייחוד נגד המקורות הכספיים שלה".



"ישראל בדרך להיות מדינה יהודית וטוטליטרית"



ח"כ באסל גטאס מתח ביקורת על אישור החוק ואמר כי "ישראל בדרך להיות מדינה יהודית וטוטליטרית". 



"ההיסטריה מתפשטת ומכרסמת בכל מה שנותר מזכויות הפרט ומבלמים של משטר דמוקרטי. מדובר בחוק מסוכן שיגביר את החיכוך בין כוחות הביטחון לאזרחים הערבים במיוחד ויביא לתוצאות קשות", הוסיף גטאס.