שר העלייה והקליטה והשר לענייני ירושלים, זאב אלקין, התראיין הבוקר (שני) בגל"צ ואמר כי הגדר שהוצבה בשכונת ארמון הנציב בירושלים, לא תהדוף את הטרור.



"זה לא נכון מבחינת ביטחון. בקבינט היה על זה דיון והיה ברור שזה לא הפתרון, זה משהו נקודתי וזמני. צריך לטפל בטרור ולא לבנות גדרות שאפשר לעבור", אמר אלקין.



לדבריו הטיפול בטרור כולל התמקדות באזורים בו הוא נמצא במזרח ירושלים. "תמכתי בכניסה מאסיבית לשכונות בירושלים וזה עיקר המענה". לאחר הביקורות שעוררה הצבת החומה בטענה כי זו מחלקת את ירושלים הוסיף אלקין כי "ההחלטה היתה כרגע לא להמשיך את הצבת החומה".



"הטרור צריך להתגונן ולא אתה"



בתוך כך השר אלקין הביע את התנגדותו להרחבת החומה באזור ואמר: "ההרחבה וההפיכה לחומה היא בעייתית. המסר יהיה שתהיה חומה ושיהיה גבול, בסוף יהיו יותר מפגעים. המסר הוא 'אם ישראל מוותרת עלינו, נפנה לטרור'".



עוד הזהיר אלקין כי בניית חומה תגביר את הטרור ולא תעצור אותו. "אם ג'בל מוכבר תהיה רשות פלסטינית ייצא משם טרור, יהיו שם מנהרות וטילים. אי אפשר להסתתר מהטרור מאחורי חומות".



"הטרור מוצא את הדרך לעבור את הגדר, הטרור צריך להתגונן ולא אתה, זה עיקר ההחלטות של הממשלה", הוסיף אלקין.



בתוך כך ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הורה אמש לא להציב קטעי חומה נוספים בירושלים. שרי הקבינט המדיני ביטחוני זעמו על כך שלא עודכנו בפרטי הצבת המחסומים וטענו כי הצבת מחלקת את ירושלים. עוד מחו חברי הקבינט כי החלטה של הצבת חומות בבירה דורשות את אישורם. 



השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, הבהיר כי בישיבת הקבינט המדיני הסמיכו חבריו את המשטרה ואת העירייה להציב כתרים או "כתרים נושמים" לפי שיקול דעתם המקצועי. 



על רקע חילוקי הדעות הורה נתניהו כי המחסום בארמון הנציב לא יורחב לאזורים נוספים.




גדר הבטון בין שכונת ארמון הנציב לג'בל מוכבר בירושלים. יונתן זינדל, פלאש 90



כזכור, משטרת ישראל הציבה אתמול חומת בטון זמנית בין שכונת ארמון הנציב בירושלים לבין הכפר ג'בל מוכבר הסמוך. מטרת החומה היא למנוע זריקת בקבוקי תבערה ואבנים לעבר בתים ברחוב מאיר נקר בשכונה. 



החומה, העשויה שלוש בטונדות גבוהות, הוצבה במתחם המכונה "המרפסת" שבסמוך אליו ספג בית בשנה האחרונה כמה עשרות בקבוקי תבערה. על קירות הבטון שהובאו במשאיות גדולות והוצבו באמצעות מנופי ענק נכתב "מחסום משטרתי זמני נייד".