תמיכה מפתיעה לישראל באונסק"ו.



מנכל"ית ארגון האו"ם לחינוך, תרבות ומדע, אירינה בוקובה, פנתה היום (שלישי) לוועד המנהל של הארגון בבקשה לדחות את ההצבעה על הצעת הפלסטינים להכיר בכותל המערבי כמקום קדוש לאסלאם. בוקובה נימקה את הבקשה בכך שההצבעה עלולה להבעיר את המזרח התיכון עוד יותר.



"יש לכולנו אחריות לקבל החלטות שמקדמות דיאלוג סובלנות ושלום", כתבה בוקובה לחברי הוועד שמצביעים על ההצעה הפלסטינית.



ההודעה מגיעה לאחר שבוקובה נפגשה עם שגריר ישראל לאונסק"ו, כרמל שאמה הכהן, ולאחר מכן עם השגריר הפלסטיני ודרשה שירכך את הטקסט העולה להצבעה, אך הפלסטינים סירבו.



שאמה הכהן אמר ל"מעריב אונליין" כי הפעם מדובר בדינמיקה שונה: "הפלסטינים החריפו את הטקסט של ההחלטה ביחס לקודמות ועכשיו רוצים גם בעלות על הכותל. הדבר מעורר התנגדות גם אצל מדינות מובהקות שלא תומכות בנו. בין מדינות אירופה, למעט מדינה אחת, אמרו שאם הפלסטינים לא ירככו את ההחלטה הן יתנגדו. אנחנו ממשיכים במאמצים הדיפלומטים עד הרגע האחרון".



ההצעה הפלסטינית מגיעה לדיון הובאה לאונסק"ו בחסות מספר מדינות ערביות, ביניהן אלג'יריה, מצרים, כווית ואיחוד האמירויות. ההצעה גם כוללת גינוי לישראל על גל הטרור האחרון וההפרות הישראליות של חופש הפולחן הדתי של המוסלמים באל אקצה ובהפרת הסטטוס קוו.



"הפלסטינים החריפו את הטקסט". כרמל שאמה הכהן



משרד החוץ הוציא אתמול הודעה בנושא בה נכתב כי: "לאור הניסיון הפלסטיני להעביר החלטות באונסק''ו, אשר מעוותות את המציאות ומסלפות את העובדות ההיסטוריות בירושלים, לפיו הכותל המערבי הינו מקום קדוש לאיסלאם, פועל מטה משרד החוץ בראשות מנכ''ל המשרד ד''ר דורי גולד לסכל ניסיון נואל זה.



משרד החוץ פועל מול מדינות ידידותיות ומול ראשי אונסק''ו על מנת להכשיל את המאמץ הפלסטיני. מדובר בניסיון לעוות את ההיסטוריה ולטשטש את הקשר בין העם היהודי לבין המקום הקדוש לו ביותר וליצור מציאות שקרית".