שגריר ישראל באו״ם, דני דנון, הגיע היום (רביעי) עם מזכ״ל האו״ם לביקור אצל הפצועים מגל הטרור האחרון בבית החולים הדסה בירושלים.

עם צאתו מהביקור אמר דנון: "ההרוגים והפצועים מפיגועי הטרור האחרונים מהווים חלק מרכזי מהמאבק הממושך של העם היהודי על זכותו הטבעית לחיות במולדתו ההיסטורית. על האו״ם להיאבק עד תום בהסתה הפלסטינית היומית שמתירה שפיכת דם יהודי ושקיימת כבר בגני הילדים ובבתי הספר. בעוד אצלנו בבתי הספר מחנכים לשלום, אצל הפלסטינים מחנכים לרצח".

כמו כן, התייחס השגריר דנון לדיון במועצת הביטחון שיתקיים מחר (חמישי) ואמר: "ישראל מחויבת לשמור על הסטטוס קוו. לא נקבל שום אפשרות של פיקוח בינלאומי בהר הבית. כבר ארבעה עשורים שההנהגה הישראלית מאפשרת חופש פולחן ודת לכלל העמים וכך נמשיך".

גל הטרור ששוטף את הארץ מזה כמה שבועות לא פסק גם היום. ההערכה בישראל היא כי שורש העימות הנוכחי הוא בהר הבית, ועל כן מנסים למתן את האמירות שעלולות להתסיס.  יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, פועל כדי להרגיע את הרוחות ולהשיב את השקט לגדה המערבית, כך על פי הערכות במערכת הביטחון. בינתיים, בישראל דורשים מיו"ר הרשות הפלסטינית להפסיק להתבטא בנוגע להר הבית.

דבריו של דנון נאמרים לאור התנגדותה החריפה של ישראל ליוזמה הצרפתית להציב משקיפים בינלאומיים בהר הבית, שפורסמה לראשונה בעיתון לה פיגארו לפני כמה ימים, ואמורה להיות נידונה מחר (חמישי) במועצת הביטחון באו"ם. היום (רביעי) נודע כי צרפת הסכימה לשנות את נוסח התביעה להצבת משקיפים בינלאומיים בהר הבית, ועל פי הנוסח החדש הצבת המשקיפים תיעשה רק בהסכמת ישראל וירדן. נוסח ההחלטה החדש יעלה לדיון במועצת הביטחון.

בתוך כך, הפלסטינים פנו לאונסק"ו, הארגון שאחראי באו"ם על תחומי החינוך, המדע והתרבות העולמיים, כדי להכיר בכותל המערבי כמקום קדוש לאסלאם.