שופט בג"ץ עוזי פוגלמן הוציא היום (חמישי) צו זמני להקפאת הריסת המבנה שבו מתגוררים בני משפחתם של מבצעי הפיגועים בהם נרצחו מלאכי רוזנפלד, דני גונן ובני הזוג הנקין ז"ל. 



זאת בתגובה לעתירה שהוגשה לאחרונה לבג"ץ בבקשה להימנע מהריסת ביתם. מדובר בצו ארעי שניתן עד להחלטה אחרת, כיוון שהשופט צריך לשמוע את תגובת המדינה לעתירה.



ההריסה הייתה אמורה להתבצע היום, אך כאמור היא הוקפאה עד להחלטה אחרת.



חבר הקבינט, שר העלייה והקליטה זאב אלקין אמר בעקבות ההחלטה: "אני קורא לבג"ץ לא לגרור רגליים ולקיים באופן מידי את הדיונים לגבי הריסת בתי מחבלים שבג"ץ עצר היום. גם שופטי בג"ץ צריכים להבין שאנחנו במלחמה נגד הטרור, ודמוקרטיה שלא יודעת להגן על עצמה לא תוכל לנצח במלחמה הזאת".



"מניעת הפיגוע הבא על ידי יצירת הרתעה בהריסת בתי מחבלים זה צו השעה ולא יכול להיות שבג"ץ יתקע מקלות בגלגלים של החלטות הקבינט", הוסיף אלקין.



במפלגת הבית היהודי התייחסו גם כן להחלטה: "הקרן החדשה לישראל הגיעה לשיא חדש של שנאת ישראל באמצעות עוד אחד מארגוניה שהגישו את הבג"ץ. עצוב שהם אלה האנשים שמנהלים את חיינו. בג"ץ חייב להבין שחיי אדם תלויים מנגד, זו לא עת לפוליטיקה."




בני הזוג איתם ונעמה הנקין ז"ל, שנרצחו בפיגוע סמוך לאיתמר. צילום: באדיבות המשפחה


לפני שבוע החלה לצאת לפועל החלטת הקבינט לזירוז הריסת בתי מחבלים. כוחות צבא הגיעו לבתים של חוליית המחבלים שביצעו את הפיגוע בו נרצחו בני הזוג הנקין ז"ל בחג סוכות, והודיעו להם כי בתוך 24 שעות בתיהם יעמדו בפני הריסה. ההודעה נתנה לבני המשפחות אפשרות לעתור לבג"ץ נגד החלטת מערכת הביטחון בגיבוי הדרג המדיני. 

בישיבת הקבינט שנערכה בנושא הורה ראש הממשלה לזרז את ההליכים של הריסת הבתים ואף הורה לשרת המשפטים איילת שקד לקיים עבודת מטה לזירוז הליך אישור הריסת הבתים של מחבלים. 
 
שבוע קודם לכן, לאחר מספר מתקפות טרור במהלך חג הסוכות, החלו כוחות הביטחון בביצוע צווי איטום והריסת בתים של שלושה מחבלים במזרח ירושלים. בין הבתים שנהרסו היו אלו של מועתז חיג'אזי באבו תור ומוחמד ג'עאביס וע'סאן אבו ג'מל בג'בל מוכבר. על צווי ההריסה חתם בזמנו מפקד פיקוד העורף היוצא, אלוף אייל איזנברג, אולם ביצוע הפעולות נדחה.  פעולות האיטום וההריסה בוצעו תחת אבטחה, ולא נרשמו אירועים חריגים במהלך הריסת המבנים.