יש להגדיל את הממשלה ולצרף מפלגות נוספות לקואליציה", כך אמר היום (שני) שר האוצר ויו"ר מפלגת כולנו, משה כחלון במפגש עם תא כתבי הכנסת.


"יש לנו קושי גדול לתפקד בגלל גודל הממשלה. אנו רואים זאת למשל בדירוג האשראי העולמי של ישראל. כל חברות הדרוג מציינות את חוסר היציבות הפוליטית כאן כגורם שמונע את עליית ישראל בדרוג".



כחלון הוסיף, כי הוא לוחץ בכל הזדמנות להרחבת הממשלה ו"אעשה הכל כדי להרחיב אותה", הוא חזר ואמר כי יהיה מוכן לוותר על תיק האוצר עבור יו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג. "היום במצב הביטחוני הצורך בהרחבת הממשלה מקבל משנה תוקף. השסעים בעם הולכים וגדלים ואם רוצים להרגיע את הרוחות צריך להרחיב את הממשלה כמה שאפשר".



לשאלה מי לדעתו עשוי להצטרף לקואליציה אמר כחלון: "כל מי שחבר במפלגה ציונית יכול למצוא עצמו בממשלה, אולי חוץ ממרצ, למרות שלי אין בעיה לשבת אתם בממשלה". לגבי ההתכנות הפוליטית של הרחבת הממשלה אמר: "תו לי להיות נאיבי קצת".



הוא סיפר כי ראש הממשלה שוחח אתו מספר פעמים על אפשרות של הקמת גוש פוליטי גדול והבהיר כי השיב בשלילה: "הקמתי את כולנו ואני רץ בכולנו לא כדי לחזור לליכוד. לנתניהו יש רצון להקים גוף גדול אבל אני בליכוד".



לדבריו אין לו מחלוקות עם נתניהו בנושאי חוץ וביטחון והסביר: "אני בא מהליכוד. אני ליכודניק. תפיסותינו די דומות. אני חושב שהמהלכים של הקבינט בנושאים הביטחוניים הם נכונים והם נשענים בעיקר על עצות מקצועיות". עוד אמר כי בניגוד לטענות שנשמעו, הרשות הפלסטינית עושה הרבה כדי להרגיע את השטח. "אף אחד לא יכול לומר שהדקירות מאורגנות".



כחלון יצא נגד ההתקפות על בית המשפט העליון. הוא סיפר כי נפגש עם נשיאת בית המשפט העליון, השופטת מרים נאור וחיזק את ידיה לנוכח ההתקפות על בית המשפט. "אני הגעתי מבית מדרש שאומר כי בית המשפט העליון הוא המעוז האחרון של החלשים. אמרתי את זה בשעתו גם מול 3,500 חברי מרכז הליכוד".



לדבריו, "ההשפעה שלנו בקואליציה על שמירת מעמד בית המשפט העליון היא דרמטית". בהקשר זה אמר כי התנגדות כולנו מנעה את אישור חוק הלאום. "תקום ועדה ויהיה בה נציג שלנו ואם לא תושג הסכמה החוק לא יעבור".



לגבי האפשרות שיתפטר מהכנסת במסגרת החוק הנורבגי לטובת הבא אחריו ברשימה, ח"כ לשעבר אכרם חסון, אמר כחלון: "החוק הנורבגי יקרה בהמשך, לא כרגע".