ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ערך אתמול שיחת הבהרה לסגנית שר החוץ, ח"כ ציפי חוטובלי, ואמר כי כל ראיון או הופעה תקשורתית יעברו דרך לשכת ראש הממשלה.



כצעד ראשון הורה נתניהו לסגנית השר לבטל תדרוך לתקשורת הזרה שהיה אמור להתקיים היום בנושא הר הבית.



השניים שוחחו אמש טלפונית ובלשכתה של חוטובלי ביקשו להבהיר כי לא מדובר בשיחת נזיפה אלא בחידוד מסרים סביב האירועים האחרונים. מלשכתה נמסר כי "חוטובלי מצדדת במדיניות ראש הממשלה ובשמירת הסטטוס קוו בהר הבית".



מבחינת ביטול התדרוך לתקשורת הזרה אומרים בלשכתה של חוטובלי כי היה נכון לבטלו אולם מכחישים כי ראש הראש הממשלה הורה לה שלא להופיע בתקשורת ללא אישור.



"החלום שלי - לראות את דגל ישראל מתנוסס מעל הר הבית"



הצעדים שנוקט ראש הממשלה מגיעים לאחר שחוטובלי אמרה אמש בתכנית "חיידק פוליטי" בערוץ הכנסת: "החלום שלי זה לראות את דגל ישראל מתנוסס מעל הר הבית. זה המקום הקדוש ביותר לעם היהודי".



בעקבות הדברים, מסר חריף יצא משלכת ראש הממשלה: "המדיניות של ממשלת ישראל באשר להר הבית, באה לידי ביטוי על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו בהודעתו ממוצאי שבת, ואין בה שום שינוי. רה״מ נתניהו הבהיר שהוא מצפה שכל חברי הממשלה יפעלו על פיה".



לאחר מכן הוציאה חוטובלי הבהרה בה הודיעה כי התקווה שהביעה לראות את דגל ישראל מונף בהר הבית היא עמדתה הפרטית בלבד ואיננה מייצגת את עמדת משרדה המחויב למדיניות הממשלה.



סגנית השר מיהרה להגיב וכתבה: "הדעות הפרטיות שלי אינן מדיניות הממשלה, ואני בוודאי מחויבת למדיניותה, כפי שביטא אותה ראש הממשלה בנימין נתניהו במוצאי שבת, בכך שהצהיר שלא יהיה שום שינוי בסטטוס קוו בהר הבית".