"למרות הבטחותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו למלך עבדאללה ולקהילייה הבינלאומית לשמור על הסטטוס-קוו בהר הבית, ראיתי היום במו עיניי מתנחלים מתפללים בהר תוך הפרה בוטה של הבטחות נתניהו", כך אמר היום (רביעי) ל"מעריב אונליין" ח"כ באסל גטאס (הרשימה המשותפת).



על אף ההנחיות שמבקשות למנוע מחברי כנסת יהודים וערבים לעלות להר הבית בתקופה המתוחה הנוכחית, הגיע הבוקר ח"כ גטאס לסיור במסגד אל-אקצא ונפגש עם פקידי הווקף במקום. "נתניהו לא יקבע לי מתי לבקר ומתי לעלות, הגעתי היום לביקור שגרתי כדי לעמוד על המצב במקום", אמר ח"כ גטאס.



לדבריו, הוא תיעד בווידאו תפילות של יהודים במקום ובכוונתו להעלות את הנושא היום במליאת הכנסת במסגרת הצעת חוק שהגיש.


 

هذا الصباح دخلت الى ساحات المسجد الاقصى رغم انف نتنياهو. اسرائيل لا تملك ام تمنعنا من دخول الاقصى وهي مستمرة في تغيير ال...

Posted by ‎د. باسل غطاس דר באסל גטאס‎ on Wednesday, October 28, 2015



ח"כ גטאס בהר הבית. צילום: דוברות בל"ד


ביקורו של ח"כ גטאס במסגד אל-אקצא עורר תגובות נזעמות במערכת הפוליטיות. 



יו"ר המחנה הציוני, ח"כ יצחק הרצוג התייחס לכך: "עלייתו של ח"כ גטאס להר הבית חמורה ביותר. זה ניסיון להגביר את הלהבות של הטרור בארץ. שוב הוא מלבה אש זרה ומיותרת בתקופה כל כך רגישה".



הרצוג הוסיף: "זה חמור מאד שראש הממשלה ממצמץ בקיום ההוראה לאסור על פוליטיקאים לעלות על הר הבית. סגנית השר חוטובלי וסגן השר בן דהאן בהתבטאויות חמורות על הר הבית וח״כ גטאס בעלייתו על ההר מסכנים את ביטחון ישראל וראש הממשלה עומד מן הצד. ישראל צריכה היום מנהיג. לא ראש ממשלה חלש".



השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן: ״חברי כנסת שמסתננים להר הבית הם חברי כנסת בזויים בעיני, המעוררים הסתה שתוביל לרצח חפים מפשע. מדובר בהתרסה עלובה כלפי שלטון החוק מצד נבחר ציבור שאין לו זכות קיום כאיש ציבור מבלי הפרובוקציות שלו״.



השר ארדן הדגיש, כי יש לשמור על הסטטוס-קוו בן עשרות השנים בהר הבית ולחדול מפרובוקציות מיותרות.



יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, קרא מעל דוכן הכנסת לח"כים שלא להגיב לעלייתו של ח"כ גטאס להר הבית: "אני פונה לחברי בקואליציה, בואו לא נגיב עם מחאות משלנו. לפחות אנחנו נהיה בני אדם. מספיק, מספיק, מספיק! לא חייבים לחכות שנגיע לשפיכות דמים. אפשר להיות ח"כ בלי להיות פירומן".



עוד אמר יו"ר הכנסת: "בפתיחת המושב ביקשתי להפסיק להסית. ביקשו למנוע עליית ח"כים להר הבית. קיבלתי את הנימוקים של גורמים ביטחוניים ולכן לא מחיתי ולא קראתי לנצל את חוק החסינות".



ח"כ יואל חסון (המחנה הציוני) אמר בתגובה לעלייתו של ח"כ גטאס: "באסל גטאס הוא פירומן משוגע שמונע בעיקר מהרצון לראות את שמו מככב בכותרות. ברית הפירומנים שנכרתה בין גטאס לחוטובלי מסכנת את השקט האזורי והשלכותיה עלולות להצית את המזרח התיכון".



עוד הוא אמר: "המחנה הציוני מציע כבר מתחילת גל הטרור לנקוט בגישה אחראית ומרגיעה, על ידי הימנעות ממעשים פזיזים ומציאת מנהיגות שתדע להחיל רגיעה בשטח במקביל לחזרה לשולחן המשא ומתן".



ח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני) התייחס גם הוא למעשה ח"כ גטאס ואמר: ״מדובר בפירומן עם תעודות שניזון מפעולות של אלימות והסתה ומעוניין להמשיך להפיץ אותן. המדיניות מצד המדינה ברורה, הסטטוס קוו נשמר. אבל עבור גטאס הדחף להפצת אלימות הוא גדול יותר".



ח"כ שמולי הוסיף: "רוב ערביי ישראל אינם בעמדה בדלנית וקיצונית ולכן מצופה כבר משאר חברי 'הרשימה המשותפת' להתנער מהפעולה המיותרת הזו״.



יו״ר ועדת הכנסת ח״כ דוד ביטן הגיב למעשיו של גטאס: ״העלייה להר הבית של ח״כ גטאס בניגוד להנחיות ראש הממשלה ואף בניגוד לבקשת ראש הרשות הפלסטינית מח"כים ערביים להימנע מעליה להר הבית, הנה המשך להסתה של חברי הכנסת הערבים מרשימת עזמי בשארה השוהה בקטאר ואחד הגורמים העיקריים לגל הטרור הקיים במדינה".



"במעשיו ח״כ גטאס מוכיח כי אינו מעוניין בהפסקת הטרור וממשיך בגל ההסתה. העלייה להר הבית מגיעה בהמשך להצעה לסדר שהגיש לכנסת לביטול הצבת המצלמות על פי הצעתו של מלך ירדן, הצעה המביישת אותו ופוגעת בניסיון להשיב את הסטטוס-קוו להר הבית. אני מציע לח״כ גטאס שהנו בן דודו של הח״כ הבוגד לשעבר עזמי בשארה להצטרף אליו לקטאר".