ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר היום (רביעי) הצהרה בעקבות עלייתו של ח"כ באסל גטאס (הרשימה המשותפת) להר הבית.



נתניהו אמר: "הר הבית שקט כבר שבועיים, אנו עושים כל מאמץ כדי לשמור על השקט וכנראה יש מי שזה מפריע לו".



עוד אמר רה"מ: "ח"כ גטאס עלה להר הבית ולאל-אקצא ואני מבטיח לכם שהוא עשה זאת לא כדי להתפלל אלא אך ורק לצורך פרובוקציה ולהלהיט את הרוחות. בהתאם להנחיה הכללית שלי, המשטרה הרחיקה אותו משם. לא אתן לאף חבר כנסת להבעיר את הר הבית. אני קורא לכל הח"כים לנהוג באחריות בייחוד בעת הזו".



כזכור, על אף ההנחיות שמבקשות למנוע מחברי כנסת יהודים וערבים לעלות להר הבית בתקופה המתוחה הנוכחית, הגיע הבוקר ח"כ גטאס לסיור במסגד אל-אקצא ונפגש עם פקידי הווקף במקום. "נתניהו לא יקבע לי מתי לבקר ומתי לעלות, הגעתי היום לביקור שגרתי כדי לעמוד על המצב במקום", אמר ח"כ גטאס.



יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, קרא מעל דוכן הכנסת לח"כים שלא להגיב לעלייתו של ח"כ גטאס להר הבית: "אני פונה לחברי בקואליציה, בואו לא נגיב עם מחאות משלנו. לפחות אנחנו נהיה בני אדם. מספיק, מספיק, מספיק! לא חייבים לחכות שנגיע לשפיכות דמים. אפשר להיות ח"כ בלי להיות פירומן".



עוד אמר יו"ר הכנסת: "בפתיחת המושב ביקשתי להפסיק להסית. ביקשו למנוע עליית ח"כים להר הבית. קיבלתי את הנימוקים של גורמים ביטחוניים ולכן לא מחיתי ולא קראתי לנצל את חוק החסינות".



יו"ר המחנה הציוני, ח"כ יצחק הרצוג התייחס למעשה של גטאס ואמר: "עלייתו של ח"כ גטאס להר הבית חמורה ביותר. זה ניסיון להגביר את הלהבות של הטרור בארץ. שוב הוא מלבה אש זרה ומיותרת בתקופה כל כך רגישה".



הרצוג הוסיף: "זה חמור מאד שראש הממשלה ממצמץ בקיום ההוראה לאסור על פוליטיקאים לעלות על הר הבית. סגנית השר חוטובלי וסגן השר בן דהאן בהתבטאויות חמורות על הר הבית וח״כ גטאס בעלייתו על ההר מסכנים את ביטחון ישראל וראש הממשלה עומד מן הצד. ישראל צריכה היום מנהיג. לא ראש ממשלה חלש".