"בית המשפט ושופטיו אינם אויבים. הם חלק המעמרכת הדמוקרטית התוססת של מדינת ישראל, בה איש אינו חסין מביקורת ולכן לא הממשלה, לא חברי הכנסת ולא שופטי בית המשפט חסינים מביקורת", כך אמרה הערב (רביעי) שרת המשפטים איילת שקד בדיון במליאת הכנסת.
שקד הוסיפה, עם זאת, כי "חייבים לשמור על גבולות שיח ראוי, במיוחד אנחנו, נבחרי הציבור, שכל אמירה שלנו עוברת דרך מגבר בעוצמות גבוהות. אנו חייבים לשקול דברינו בקפידה".

השרה שקד אמרה את הדברים בהתייחס להתקפות החריפות של חבריה בבית היהודי על בית המשפט העליון, בהם דבריו של ח"כ מוטי יוגב, ששופט בית המשפט העליון עוזי פוגלמן, שעכב הריסת בית מחבל, צריך לפשוט את גלימת השופט והצטרף לרשימה המ שותפת.
עוד אמרה כי "מהיכרותי עם נשיאת בית המשפט העליון והשופטים, שום אמירה לא תפגע בעצמאותם השיפוטית". היא ציינה כי היא מסכימה עם ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) שדיבר לפניה, וגם היא חשה שבעקבות המהפכה החוקתית מערכת המשפט לקחה לעצמה כוח שלא ניתן לה בחוק.

לדבריה, הדרך לשנות זאת היא בשיח מכבד דרך הכנסת תוך הרבה כבוד לבית המשפט העליון. 

עונש מאסר על הסתה - בלי להוכיח שגרמה לביצוע מעשה

בתוך כל, יוזמת השרה שקד תיקון לחוק העונשין שיאפשר עונש מאסר של חמש שנים למי שיפרסם קריאה למעשי טרור ברשתות החברתיות.



על פי החוק הקיים, על מנת להרשיע אדם בעבירה של הסתה לטרור נדרשת הפרקליטות להוכיח כי הדברים המסיתים אכן גרמו לפלוני לבצע מעשה טרור (אפשרות ממשית).



השינוי אותו יוזמת השרה שקד בא בעקבות גל הטרור וההסתות ההולכות וגוברות ברשת לביצוע מעשי טרור ותמיכה במרצחים, ולאור ההנחה כי פוסטים רבים שימשו מקור השראה לרבות מההתקפות על ישראלים בשבועות האחרונים. תזכיר החוק יופץ מחר (חמישי) בבוקר.



השרה שקד אמרה בתגובה: "גל הטרור האחרון הוא תוצר בלתי נפרד של תופעת ההסתות המזעזעות ברשתות החברתיות. הסתה ברשתות החברתיות מתורגמת לרצח ברחובות. קריאה של אדם לביצוע מעשה טרור תהווה עילה מספקת להעמדתו לדין והרשעתו מעתה".