הקואליציה הפילה היום (רביעי) את הצעת חוק הביטחון התזונתי של שר הרווחה לשעבר, ח"כ מאיר כהן (יש עתיד) שביקשה להקצות בחקיקה 250 מיליון שקלים מדי שנה לטובת משרדי החינוך (110 מיליון שקלים) והרווחה (140 מיליון שקלים), לצורך הרחבה של מפעל ההזנה הקיים וסיוע לאוכלוסיות הסובלות מאי ביטחון תזונתי. זאת בעקבות אזהרות המועצה הציבורית לביטחון תזונתי כי בישראל חיים כ-180 אלף אזרחים הסובלים מתת תזונה ואינם יכולים להבטיח לעצם תזונה.

הצעת החוק נפלה ברוב דחוק של חמישה קולות בקריאה הטרומית לאחר שלא קיבלה את תמיכת ועדת השרים לחקיקה. יום החוק ושר הרווחה לשעבר, ח"כ מאיר כהן (יש עתיד), נשא נאום נוקב באולם המליאה ואמר:"מתי התחלנו לומר לא לאנשים רעבים? מתי הפסקנו לומר כן לרעבים לאוכל? עשרות אלפי ישראלים פוקדים מידי שבוע את לשכות הרווחה בבקשה אחת - סיוע במזון לשבת. הם נשלחים הביתה כי לעובדים הסוציאליים שנצבים בחזית האש, אין משאבים. זה גם לחרדים", אמר כהן לח"כ משה גפני (יהדות התורה), יו"ר ועדת הכספים שנאלץ להישמע למשמעת הקואליציונית נגד החוק. 
 
שר הרווחה הנוכחי, חיים כץ (הליכוד) השיב מעל הדוכן בשם הממשלה ואמר כי נכון להרגע, הממשלה לא תתמוך בחוק וביקש מקודמו בתפקיד להסיר ההצעה. כהן סירב והחוק נדחה ברוב של 48 נגד מול 43 בעד.
 
ח"כ כהן אמר אחרי ההצבעה :"צר לי שזאת המציאות. שפוליטיקה באה על חשבון רעבים. אני בטוח ששר הרווחה וחברים רבים בקואליציה, בעד החוק הזה אולם, הצבעת נגד נכפתה עליהם. מטרת החוק הייתה להבטיח כי המדינה תהיה מחויבת ל180 אלף רעבים ורעבות, בלי קשר למיהו שר הרווחה או ראש הממשלה". 

ערן וינטרוב מנכ״ל ארגון "לתת", אמר בתגובה להצבעת הכנסת כנגד הצעת החוק לביטחון תזונתי: "מיני טורנדו גם בכנסת, שהשאירה בחושך גם את 243,000 המשפחות ו-285,000 הילדים שחיים באי ביטחון תזונתי חמור. על אף אינספור הבטחות שלטוניות שניתנו בעשור האחרון, הצביעה הכנסת נגד לקיחת אחריות על הטיפול בסממן החמור ביותר של העוני, נגד מה שמוסרי וראוי, נגד הערבות הדדית ונגד החברה הישראלית, שרבע ממנה חי במצוקה ומחסור". 

"לא ייתכן שתקציב המדינה ינוהל רק בהתאם לאינטרסים של קבוצות לחץ והסכמים קואליציוניים, כשלשיקולים העניינים לא נותר מקום. מדיניות שמציבה את העוני ואי הביטחון התזונתי בתחתית סדר העדיפויות הלאומי היא מתכון לקריסת ערכי היסוד של החברה הישראלית, ואנו נפעל בכל הכוח והנחישות על מנת לשנות מציאות זו", סיכם וינטרוב.