כוחות הביטחון, משטרת ישראל, השב"כ והשירות החשאי האמריקאי ישתתפו במבצע האבטחה הגדול של העצרת המרכזית לציון 20 שנה לרצח ראש הממשלה ושר הביטחון יצחק רבין ז"ל, שתתקיים במוצאי שבת בכיכר רבין בתל אביב.



הדוברים המרכזיים בעצרת יהיו נשיא המדינה ראובן ריבלין ונשיא ארה"ב לשעבר ביל קלינטון. לפיכך, במבצע האבטחה משתתפים, לצד מאות שוטרים, גם היחידה לאבטחת אישים בשב"כ ומאבטחיו של קלינטון. צוותים של השירות החשאי מארה"ב ערכו השבוע סיורים מוקדמים בכיכר. משטרת ישראל הודיעה כי תאסור על נשיאת נשק באזור המאובטח סביב הכיכר. במסגרת צעדי האבטחה החמורים ייסגרו לכלי רכב צירי תנועה רבים סביב כיכר רבין.



נוסף לריבלין ולקלינטון, אתמול התנהלו מגעים על האפשרות שגם הנשיא לשעבר שמעון פרס ינאם בעצרת, בניגוד לתוכניות המוקדמות. פרס, שחזר אמש מניו יורק, אמור בכל מקרה לשאת דברים בטקס שייערך במוצאי שבת במרכז רבין בתל אביב, עוד לפני העצרת המרכזית. עוד ינאמו בעצרת בכיכר רבין בתו של ראש הממשלה המנוח, דליה רבין, ושרה רוזנפלד, אמו של מלאכי רוזנפלד, שנרצח לפני ארבעה חודשים בפיגוע בצומת שבות רחל.



העצרת, שתחל בשעה 20:00, מאורגנת זו השנה הרביעית על ידי קואליציית "זוכרים את הרצח, נאבקים על הדמוקרטיה", המורכבת בין היתר, מתנועות הנוער הצופים, הנוער העובד והלומד, בני עקיבא, השומר הצעיר, המחנות העולים ודרור ישראל, ואליהן הצטרפו גם התנועה הקיבוצית, תנועת המושבים ומרכז רבין.


בעצרת לא ינאמו פוליטיקאים, והנושא המרכזי שלה יהיה הדמוקרטיה.



בין המשתתפים בתוכנית האמנותית: ריטה, נינט, אהובה עוזרי ושלומי שבן. המארגנים מצפים לקהל של רבבות



"אני הולכת לעצרת מתוך אמונה שאין לנו דרך אחרת", אמרה אתמול רוזנפלד. "אנחנו מוכרחים למצוא את מה שמאחד אותנו. אדבר על כך שעם ישראל הוא כמו משפחה גדולה, וגם על הבן המקסים שלי. אני מקווה שנצליח לראות את המשותף".