ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (שישי) שוב לסערה שהתעוררה סביב דבריו  בקונגרס היהודי שנערך בירושלים על המופתי של ירושלים, חאג' אמין אלחוסייני ואחריותו להשמדת היהודים בשואה.



בפוסט בפייסבוק כתב נתניהו כי בשום אופן לא הייתה לו כוונה לפטור את היטלר מאחריותו לשואה. "היטלר וההנהגה הנאצית הם האחראים לרצח ששת המיליונים של בני עמנו. ההחלטה לעבור ממדיניות של גירוש יהודים ל'פתרון הסופי' נתקבלה על ידם והיא לא הייתה תלויה בהשפעתם של גורמים אחרים. הנאצים ראו במופתי משתף פעולה, אך הם לא נזקקו לו כדי להחליט על הרצח השיטתי של יהדות אירופה, שהחל כבר ביוני 1941.



"עם זאת", מוסיף ראש הממשלה, "המופתי היה בין אלה שתמכו בשאיפה הנאצית להשמיד את היהודים. הוא פעל מברלין בזמן המלחמה, הפיץ עבור הנאצים תעמולה אנטישמית ארסית, גייס מוסלמים לשורות ה-SS, דרש שעם כיבוש המזרח התיכון הנאצים ישמידו את היישוב היהודי בארץ והתנגד בתוקף ליציאת היהודים – אפילו ילדים – מן התופת הנאצית, ביודעו שבזה נחרץ גורלם".



עוד כתב ראש הממשלה כי התכוון להמחיש את גישתו הרצחנית של המופתי כלפי היהודים במגעיו המתמשכים עם הצמרת הנאצית. "בניגוד לרושם שנוצר, לא הייתה לי כוונה לטעון שבשיחתו עם היטלר בנובמבר 1941 המופתי שכנע אותו לאמץ את הפתרון הסופי, דבר שהנאצים החליטו עליו בעצמם. הפרשנות כאילו ניקיתי את הנאצים מגרם אחד של אחריות לשואה היא אבסורדית."



"חשוב היה לי לציין שעוד לפני מלחמת העולם השנייה היה זה המופתי שהפיץ את השקר הגדול שהיהודים מתכוונים להרוס את מסגד אלאקצא. השקר חי והוא ממשיך לגבות מחיר דמים", כתב נתניהו והוסיף כי המופתי היה פושע מלחמה ששיתף פעולה עם הנאצים והתנגד למדינה יהודית בגבולות כלשהם.



"ב-2013 אבו מאזן שיבח אותו כ"חלוץ" פלסטיני. העובדה שהמופתי הוא דמות נערצת בקרב ההנהגה הפלסטינית גם היום מלמדת רבות על גישתה האמיתית של הנהגה זו כלפי ישראל", סיים ראש הממשלה את דבריו.