סגנית שר החוץ ח"כ ציפי חוטובלי הורתה לאנשי משרדה להוסיף מספר אשכולות בקורס צוערים שיפתח היום (ראשון) במשרד החוץ. בין היתר יסיירו החניכים בהתנחלויות ויעברו קורס במשפט בינלאומי בנושא חוקיות ההתישבות. 
התוספות בתכנית הקורס גובשו יחד עם מנכ"ל משרד החוץ דורי גולד ובמרכזם הקניית כלים לשגרירים החדשים להתמודדות עם סוגיות אקטואליות באתגרי ההסברה של ישראל. יש לציין כי במסגרת הקורס לומדים החניכים על כל גווניה של החברה הישראלית. 

בין היתר יתרכזו הצוערים בחרם הבינלאומי על ישראל, וכחלק מתהליך הלמידה יסיירו בהתנחלויות. בין החידושים הנוספים בחומר הלימוד -הקניית ידע במשפט בינלאומי בנושא חוקיות ההתיישבות, הכרת דיני המלחמה לאור המאבק של ישראל בטרור והגנה על ישראל בסוגיות של מוסר ולחימה.

זוהי אגב, הפעם הראשונה בה ישנו שוויון מגדרי בין מספר הנשים והגברים בקורס: 14 לכל מגדר. החניכים נמצאים בטווח הגילאים שבין 26 ל-43. מביניהם, תשעה הורים לילדים, מושבניקית אחת, קיבוצניקית אחת, שני דתיים ומוסלמי אחד. 

על הצוערים החדשים נמנים אח בבי"ח, עורכי דין, ארכיאולוג, מהנדסת, עיתונאים, מוכרת ספרים, כלכלן, יועצת ארגונית ועוד. הצוערים מגיעים מכל קצוות הארץ, מנתניה ועד ב"ש. 

   "חשוב שהשגרירים יוכלו להתמודד עם אתגרי החרם על ישראל" 
בנוסף, יתבצע רענון בתכנית הסיורים ברחבי בארץ - הוספת אתר עיר דוד בירושלים שיועבר על ידי דוד בארי מקים האתר, בקעת הירדן וסיור בשומרון באזור התעשייה ברקן כדי להכיר מקרוב את המציאות של פלסטינים העובדים לצד ישראלים.

הצוערים אף יעברו סדרת הרצאות בנושא תיקון עולם ובנושא המסר האוניברסלי של היהדות. הקורס יימשך חצי שנה ובסופו יוכשרו נציגי העתיד של ישראל בעולם.
 
סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי התייחסה לשינויים הצפויים בתכנית הקורס ואמרה: "הצוערים שמתחילים היום את הקורס מיועדים להיות חוד החנית ביחסי החוץ של ישראל. מטרת קורס צוערים היא להכשיר את הדיפלומטים הצעירים בשלל החזיתות המורכבות של מדינת ישראל בעולם". 
חוטבלי הוסיפה: "חשוב שהשגרירים יוכלו להתמודד עם אתגרי החרם על ישראל, והדה-לגיטימציה של זכותנו להגנה עצמית מתוך חיבור לשאלות היסוד של הקשר של עם ישראל לארצו, תוך דגש על המיתוג של ישראל כמדינה פורצת דרך שבה היזמות והפתרונות הטכנולוגיים תרומה לאנושות כולה".