בעקבות התפטרותו של שר הכלכלה אריה דרעי מתפקידו והעברת הסמכויות המשרד לראש הממשלה בנימין נתניהו, פנתה היום (ראשון) מפלגת 'יש עתיד' במכתב דחוף ליועץ המשפטי לממשלה וביקשה להקפיא את המינוי של נתניהו.
הפנייה נשלחה, לפי יש עתיד, "עקב ריבוי התיקים בהם מחזיק ראש הממשלה תחת ידיו".

כזכור, התפטרות דרעי מתפקידו כשר הכלכלה והעברת התיק לנתניהו, היא מהלך שיאפשר לראש הממשלה לחתום בעצמו על סעיף 52 לחוק ההגבלים העסקיים, ולהעביר את מתווה הגז, עליו מסרב דרעי לחתום ולקחת אחריות.
בפנייה ליועמ"ש נכתב: "לאחר התפטרות השר דרעי, יהפוך ראש הממשלה לשר ארבעת המשרדים, חוץ, תקשורת, כלכלה, ושיתוף פעולה אזורי. כידוע לך, בימים אלו תלויה ועומדת בבית המשפט העליון עתירה, שעניינה בדיוק נושא זה (בג"ץ 3132/15 יש עתיד נ' ראש הממשלה ואח'), קרי, הכרעה בשאלה האם על פי הוראות חוק יסוד: הממשלה, רשאי ראש הממשלה לאחוז בתפקידי שרים נוספים.אשר על כן, הרינו לפנות אליך בבקשה, כי תורה על עיכוב מינוי ראש הממשלה לתפקיד השר הרביעי, עד להכרעה בעתירה".

דרעי ונתניהו. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

כזכור, מפלגת יש עתיד הגישה בעבר עתירה לבג"ץ בנושא "ריבוי התיקים בהם מחזיק ראש הממשלה ואי היכולת שלו לתפקד כראוי כשר בארבעה משרדים שונים ורחבים שמטפלים בנושאים בעלי משקל כבד ושחשובים לציבור הישראלי".
בדיון בעתירה שהגישה המפלגה בנושא שר הבריאות, בעקבותיה מונה ליצמן לשר הבריאות, הטיח השופט מלצר ביקורת קשה בראש הממשלה בעניין ריבוי התיקים והסמכויות. כך אמר השופט מלצר בדיון: "בעתירה הקודמת הסברתי שראש הממשלה לא יכול בכלל להיות שר. בחוק יסוד הממשלה הקודם היה סעיף שאמר שראש הממשלה יכול להיות גם ממונה על משרד וגם להיות שר, בחוק יסוד הממשלה הזה הורידו את הסעיף הזה. לכן כל המתווה פסול בעצם זה שהוא גם שר".
במפלגת יש עתיד הוסיפו שהם מצפים מהיועץ המשפטי לממשלה להפעיל את השכל הישר ואת ההיגיון המשפטי ולעצור כל מינוי של ראש הממשלה לשר נוסף: "מן הראוי שראש הממשלה ימתין לתשובת בג"ץ בעניין זה. כל החלטה אחרת תהיה בגדר זלזול בבית המשפט העליון, בדמוקרטיה ובאזרחי ישראל".