הוועדה המשותפת לתקציב הביטחון ערכה היום (שלישי) דיון מסכם והצבעה על תקציב הביטחון לשנת 2016-2015 והחליטה שלא לאשר אותו. שר הביטחון משה (בוגי) יעלון ביקש בדיון מחברי הוועדה שלא לאשר את תקציב 2016.



יעלון הבהיר כי ללא תוספת תקציבית לא יאושר המתווה. "למול אתגרי צה"ל, התקציב לצערי הקיים אינו מאפשר למערכת הביטחון לפעול לצורך מתן מענה. ראש הממשלה אומנם הבהיר כי התקציב שאושר אינו סופי ובהמשך תתקבל תוספת, אך כל זמן שתוספת כזו לא תתקבל בפועל איני יכול לתמוך בתקציב", אמר יעלון.



"התקציב כפי שהוצג לא מקובל עלינו, כי האיומים לא פחתו, אלא רק השתנו. אם זה גל הטרור ואם זה ההתפתחויות באזור שמחייבות הערכות מודיעיניות אחרות", הוסיף יעלון.



ח"כ צחי הנגבי העלה להצבעה הצעת החלטה המאשרת את תקציב 2015, ואינה מאשרת את תקציב 2016, בסה"כ 56.1 מיליון שקלים. בעד הצעת הנגבי הצביעו חברי הכנסת מנואל טרכטנברג, עופר שלח, ענת ברקו ומוטי יוגב. ח"כ אורן חזן הצביע בעד אישור תקציב 2016. כמו כן הוועדה החליטה לאשר את תקציב שווק והעתקת מחנות צה"ל לנגב.



ח"כ צחי הנגבי, יו"ר הוועדה, התייחס להחלטה לא לאשר את התקציב ואמר כי "אילו אישרנו תקציב שאינו מאפשר מענה ראוי לאתגרי הביטחון – היינו מגלים חוסר אחריות".



בין הצדדים עדיין עומד פער של שמונה מיליארד שקלים. כזכור, הוועדה המשותפת לתקציב הביטחון 2016 התכנסה הבוקר לדיון מסכם ומכריע בנושא, בהשתתפות השר יעלון, הרמטכ"ל גדי איזנקוט ונציגי משרדי הביטחון והאוצר, כשבין הצדדים עומד פער של כשמונה מיליארד שקלים.



התקציב המתוכנן, כפי שהוגש על ידי האוצר, עומד על סכום של 56.1 מיליארד שקל, בעוד שבמערכת הביטחון דורשים תקציב של 64 מיליארד שקל. עם זאת, ועדת לוקר לבחינת תקציב הביטחון כבר המליצה על קביעת תקציב חומש של 59 מיליארד שקל בשנה, החל משנת 2016 ובמקביל על קיצוץ של 11% בכוח האדם של צה"ל עד 2017. עוד המליצה הוועדה לקצר עד שנת 2020 את שירות החובה לגברים לשנתיים בלבד.



ח"כ מוטי יוגב: "הפגיעה בעורף עלולה להיות פי כמה מכל תוספת תקציבית"



ח"כ מוטי יוגב הצביע נגד אישור תקציב הביטחון ואמר שללא תוספת, לא יוכל לאשר בוועדה המיוחדת לתקציב הביטחון את תקציב זה. "עוד באישור התקציב הקודם התרעתי על כך שהתקציב המוצע למערכת הביטחון אינו מאפשר לצה"ל לעמוד במשימות הגנת המדינה במשימותיו השוטפות ובהתמודדות עם אתגרי העתיד", אמר יוגב, והוסיף: " לכן לא אישרתי את תקציב הביטחון המוצע לשנת 2016 בוועדת חוץ וביטחון".