ח"כ מייקל אורן (כולנו), לשעבר שגריר ישראל בוושינגטון, יצא הערב (רביעי) לפעולת תגמול פרטית נגד כוונת האיחוד האירופי לסמן מוצרים מישראל.
ח"כ אורן יצא לסופרמרקט בעמק רפאים בירושלים ובידיו מדבקות עליהן נכתב בעברית ובאנגלית "מיוצר באירופה" והדביק אותן על מוצרים המיובאים מהיבשת.
 
"ההחלטה של האיחוד האירופי לסמן מוצרים מיהודה, שומרון ורמת הגולן היא לא פחות מאשר החלטה אנטישמית. ישנם המון דוגמאות בעולם לסכסוכים טריטוריאליים הכוללים "כיבוש" ועדיין האיחוד האירופאי החליט משום מה לסמן דווקא את ישראל ולא את הטריטוריה הטורקית בצפון קפריסין או את המוצרים מחצי האי קרים", הסביר אורן.

המדבקות של מייקל אורן. צילום: מרק ישראל סלם

לדבריו, "ההחלטה של האיחוד האירופי מתעלמת מניסיונותיה החוזרים ונשנים של ישראל לחידוש המו"מ הישיר עם הפלסטינים המבוסס על פתרון שתי המדינות לשני העמים. היא מתעלמת מחוסר הרצון הפלסטיני להכיר במדינת ישראל כמדינת העם היהודי ומתעלמת בבוטות מהשבחים שמחלקת הרשות הפלסטינית לאלימות ולטרור הרצחני".

עוד אמר כי על ידי הכללת המוצרים מרמת הגולן, האיחוד האירופי חוטא פעם נוספת. "האיחוד מתעלם מהניסיונות הרבים של ממשלות ישראל לכונן הסכם שלום עם מנהיגי סוריה המבוסס על העיקרון של שטחים תמורת שלום ומכך שאוכלוסיית הדרוזים בגולן, בניגוד לאוכלוסיה הפלסטינית, לא דורש מדינה משלו. מאחר שהגולן הפך לקו חזית שבו ישראל עומדת מול איראן, חיזבאללה וכוחות המדינה האסלאמית כיום אין גם עם מי לקיים שיחות שלום עתידיות".

"סך ההתעלמויות הללו מטילים צל כבד על היכולת של האיחוד האירופי לשמש כמתווך הוגן בסכסוך הישראל פלסטיני והסכסוך הישראלי סורי", טען.
הוא קרא לציבור הסוחרים הישראלי לסמן מוצרים שיוצרו באירופה שכן לדבריו "הצרכנים הישראלים צריכים לדעת מהיכן המוצרים שהם רוכשים מגיעים על מנת לא להעניק פרס למדינות המעודדות דעות קדומות".