ח"כ מיקי זוהר (ליכוד) הניח היום (חמישי) על שולחן הכנסת את הצעת החוק "סימון תחת סימון", הקוראת לסמן מוצרים ממדינות הקוראות להחרים את ישראל.



על פי ההצעה, מוצרים המיוצרים במדינות המחרימות תוצרת ישראלית יסומנו בחותמת מיוחדת על מנת להפלות לרעה את המדינות המחרימות.



ח"כ זוהר מציע כי יבואנים ומשווקים יחויבו לסמן את המוצרים באמצעות הטבעה או חבק על גבי המוצר. על פי הצעת החוק, יבואן לא ייבא או ישווק מוצר ממדינה מחרימה מבלי שסומן בהתאם להוראות החוק והעובר על הוראות החוק, דינו יישא בעונש של שישה חודשי מאסר או קנס בשיעור הקבוע לחוק העונשין (כ-14,400 שקלים).



"ארגוני החרם באירופה משתמשים באופן ציני במושגים של 'זכויות אדם' ומלחמה נגד 'הכיבוש הישראלי' אבל האג'נדה הפוליטית שלהם היא להחרים את ישראל כולה ולחתור תחת קיומה כמדינת העם היהודי. מדובר בצביעות בוטה ומוסר כפול כיוון שארגונים אלה אינם מחרימים אזורים אחרים בעולם הנמצאים תחת 'כיבוש'", אמר כ"ח זוהר.



חבר הכנסת זוהר מתח ביקורת על האיחוד האירופי שקרא לחברות בו לסמן מוצרים המיוצרים בהתנחלויות בישראל. "אם האיחוד האירופי ממליץ למדינות החברות בו לסמן מוצרים מישראל, עלינו כמדינה, לנקוט באותה דרך ולסמן בצורה ברורה תוצרת המיובאת ממדינות המחרימות. כך יוכל הצרכן הישראלי לבחור אם ברצונו לרכוש תוצרת ממדינה מחרימה או להחרים אותה בחזרה".