הצעת חוק חדשה המכונה  "רועי שרון" מאת ח"כ יואל חסון (המחנה הציוני) תונח בימים הקרובים על שולחן הכנסת לאחר שכתב חדשות 10 הותקף אמש (רביעי) בגבעת זאב, על ידי מתפרעי ימין. ההצעה החדשה מבדילה בין תקיפת אזרחים בחוק העונשין לבין תקיפת עיתונאים וצוותי תקשורת. ח"כ חסון מבקש לקבוע בחוק עונשי מינימום לתקיפת עיתונאי, לפחות שלושה חודשי מאסר בתקיפה ושישה חודשי מאסר בתקיפה בנסיבות מחמירות.



אמש (רביעי) מאות פעילי ימין התבצרו בבית כנסת "איילת השחר" בגבעת זאב בשל הכוונה להרוס אותו. המשטרה הגישה בקשה דחופה לעיכוב ביצוע נוסף של פסק הדין של בג"ץ, הקובע כי יש לממש את צו ההריסה שניתן למבנה המשמש בית כנסת באדמות אלג'יב, בסמוך ליישוב גבעת זאב. הבקשה, החתומה באופן אישי על ידי ניצב צ'יקו אדרי, מפקד מחוז ירושלים, מציינת כי "להערכת המשטרה, הריסת המבנה מושא העתירה, בימים אלה, על רקע אווירה טעונה, טומנת בחובה פוטנציאל גבוה למחאות ולפעילות ימין קיצוני כנגד ערבים וכנגד סמלי דת מוסלמים".


עקב האירוע, בג״ץ הודיע כי הוא דוחה את הריסת בית הכנסת ללא יאוחר מה-17 בנובמבר. כתב ערוץ 10, רועי שרון שהגיע למקום, הותקף בברוטליות על ידי עשרות מהמתבצרים וסיפר: "מה שחטפתי עכשיו בבית הכנסת של גבעת זאב מ-50 פרחחים, בריוני ימין זה איבוד בלמים טוטלי. בושה".

ח"כ יואל חסון אמר בהודעה לתקשורת: "כיום אין אבחנה בין תקיפת כל אדם לתקיפת עיתונאי, להבדיל מעובדי ציבור ושוטרים, שלהם החוק מייחד עונש שונה. תקיפת כתב ערוץ 10 היא עוד שלב במאבק של קבוצות קיצוניות נגד הדמוקרטיה ושלטון החוק בישראל. חבורת פורעי החוק שתקפו אמש את רועי שרון חייבים להיכנס למאסר בפועל, הם מורדים בדמוקרטיה ובמדינת ישראל וכך צריך לנהוג בהם. כמחוקקים עלינו לדעת להגן על חופש העיתונות, על שלטון החוק ועל אופיה של ישראל כיהודית ודמוקרטית".

בעלי הקרקע שעליה נבנה בית הכנסת הם משפחה פלסטינית המונה 12 ילדים שאביהם היה זה שקנה את המקום וכבר לפני 15 שנה היו חסרים לו מספר מסמכים שיוכיחו כי האדמה שלו. האב נפטר לפני שנה וילדיו הזניחו את הבירוקרטיה, וכעת הם חוששים שהריסה של בית הכנסת תגרום לבידוד של המקום. גבאי בית הכנסת אמר הבוקר: "יש כאן מאות מתבצרים עם בלוני גז. יהיו כאן הרוגים ומתאבדים למען בית הכנסת". אחד המתפללים, כך נטען, איים לתלות את עצמו עם חבל וגז בבית הכנסת אם יתקבל צו הריסה. כמה מהמתפללים עודדו אותו וציינו כי ירכשו עבורו את החבל והגז.