לאחר הביקורות שהגיעו מצד האופוזיציה, קולות נגד ראש מערך ההסברה הנבחר, רן ברץ, נשמעים גם בקואליציה. השרה לשוויון חברתי, ח״כ גילה גמליאל, אמרה היום בעקבות חשיפת התבטאויותיו השנויות במחלוקת ברץ כי "יש לשקול שוב את מינויו של ראש מערך ההסברה המיועד".



"תפקיד ראש מערך ההסברה הלאומי הינו רגיש ביותר. התבטאויותיו כנגד נשיא המדינה וגורמי ממשל אמריקאי פוגעות בסמלי השלטון שלנו ושל ידידתנו הגדולה ועלולות להתפרש כעמדה רשמית", אמרה גמליאל.



לדבריה היא סומכת לחלוטין על שיקול דעתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו ובטוחה שהוא ישקול שוב את שאלת מינויו של ברץ לתפקיד.



הבקשה מגיעה על רקע דברים שאמר ברץ ברשתות החברתיות טרם מינויו על נשיא המדינה, ראובן ריבלין כי "יש לשלוח אותו לגולן הסורי שבשליטת דאעש" ועל נשיא ארה"ב ברק אובמה שמבטה לדבריו "אנטישמיות מודרנית.



שר הרווחה חיים כץ אמר כי יצביע נגד מינוי ברץ בממשלה. "מי שכנראה לא חושב פעמיים לפני שהוא מתבטא נגד סמלי המדינה לא ראוי להיות נציגה", אמר כץ.



"רה"מ אינו מחמיץ הזדמנות להחמיץ הזדמנות"



ביקורות נשמעו מוקדם יותר מכיוון האופוזיציה כאשר ח"כ יצחק הרצוג קרא לפיטורו לאלתר של ברץ ואמר: "ראש מערך ההסברה הלאומי איננו התוכי הפרטי של ראש הממשלה. זהו תפקיד ממלכתי חשוב בקודש הקודשים של ישראל, לשכת ראש הממשלה. אדם כזה שהתגולל על הנשיא אובמה, השמיץ את מזכיר המדינה קרי והחמור מכל - השפיל את נשיא מדינתו האהוב, הסמל החשוב מכל שלנו - חייב ללכת הביתה ומיד, עוד לפני שהגיע. זה היה שיקול דעת משובש לחשוב שאדם כזה מתאים לתפקיד ממלכתי ולכן אני תובע מנתניהו - עצור מיד את מינויו של ברץ".



ח״כ נחמן שי תקף את נתניהו על רקע מינויו של ברץ וקרא גם הוא לבטל את המינוי. "ראש הממשלה אינו מחמיץ הזדמנות להחמיץ הזדמנות. מינויו של ד״ר ברץ לראש מערך ההסברה הלאומית הוא מינוי אומלל. יש לבטלו מיד".



בלשכת ראש הממשלה אמרו בתגובה לביקורות כי "בנימין נתניהו לא היה מודע לדברים שכתב רן ברץ ורואה בהם התבטאות לא ראויה. ברץ הבהיר לרה״מ שהתפקיד הציבורי מחייב אותו לנהוג בממלכתיות ובאיפוק, שלא היה מחויב להם כאדם פרטי שמתבטא בפייסבוק".



ח"כ יואל חסון הביע פליאה לנוכח תגובת ראש הממשלה ואמר כי "תמוה בעיניי שראש הממשלה לא מכיר את מועמדיו לתפקידים בכירים כראש מערך ההסברה. אני לא מכיר את מר ברץ אבל ברור לי שמידה טובה אין לו. אני משוכנע שישנם לא מעט אנשי מקצוע רציניים שיתאימו לתפקיד גם מבלי לזלזל ולפגוע במעמדו של נשיא מדינת ישראל".