יו"ר מפלגת 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד, השוהה בברלין התראיין בסוף השבוע בתקשורת הגרמנית ויצא נגד ההחלטה לסמן מוצרים המיוצרים בישראל.



לפיד תקף את האיחוד האירופאי שלדבריו מנסה להסתתר מאחורי טיעונים משפטיים בהחלטה על סימון מוצרים. בראיון לטלוויזיה הגרמנית DW News אמר לפיד: "האיחוד האירופי מסתתר מאחורי טיעונים משפטיים, ומנסה לצייר תמונה ולטעון שזה בסך הכול עניין משפטי. זה לא נכון. זה עניין פוליטי. הם נכנעים לאלמנטים הגרועים ביותר של הג'יהאד. סימון המוצרים הוא המשך ישיר של תנועת החרם נגד ישראל, שהוא אנטישמי ושגוי".



לפיד הוסיף כי "לכל הפחות הם צריכים לומר את האמת באשר לכוונתם האמיתית. כוונותם האמיתית היא לנסות ולכפות על ישראל לעשות דברים שהיא לא רוצה לעשות".



ביממה האחרונה קיים לפיד סדרת פגישות עם חברי פרלמנט וגורמי ממשל בכירים בגרמניה ומספר ראיונות לתקשורת הגרמנית והבינלאומית בניסיון להשפיע על פרסום ההחלטה של האיחוד האירופאי.



חבר הכנסת לפיד יכנס מחר עשרות חברי פרלמנט ומובילי דעה מאירופה במטרה לגייס אותם למאבק נגד חרם המוצרים. לפיד יבהיר כי מי שתומך בחרם מתוך אמונה שזה יזרז את התהליך המדיני - טועה וכי ההחלטה רק מרחיקה את הסיכוי לכך.