רוב הציבור היהודי תומך בביצוע לינץ' במחבלים שנוטרלו, כך עולה מסקר "מדד השלום החודשי" של המכון הישראלי לדמוקרטיה ואוניברסיטת תל-אביב.



"יש להרוג כל פלסטיני שעשה פיגוע במקום, גם אם הוא נתפס וברור שאינו מסכן יותר את הסביבה", 53 אחוזים מהציבור היהודי מסכימים עם טענה זו, בעוד ש-44 אחוזים לא הסכימו איתה.



בסקר נמצא כי רוב הישראלים תומכים באופן גלוי בביצוע לינץ' במחבלים גם אם נוטרלו וכי גורמי הביטחון- צה"ל, משטרה והשב"כ. עוד עולה כי גל הטרור משפיע באופן מהותי על דפוסי החיים בחברה הישראלית בדגש על ציבור ערביי ישראל.



מבחינת השפעת גל הטרור על חיי היומיום, 38.5 אחוזים מהנסקרים העידו, כי בעקבות גל הטרור, שינו באופן מהותי את התנהלותם היומיומית. בפילוח מגזרי עולה כי 35 אחוזים מהיהודים העידו על שינוי בדפוס זה, ו- 53.5 אחוזים מאזרחי ישראל הערבים שהעידו כי חל שינוי בהתנהלותם השוטפת. בהמשך לכך, 60 אחוזים מכלל המדגם חוששים שהם או קרוביהם עלולים להיפגע בגל הטרור הנוכחי.



"להרוס בתי מחבלים"



על רקע המחלוקות על הריסת בתי מחבלים, עולה מהסקר כי 79.5 אחוזים מהציבור היהודי, סבורים שיש להרוס בתי משפחות של מחבלים פלסטינים שרצחו יהודים על רקע לאומני, אך 41 אחוזים בלבד סברו, כי יש לנהוג על פי אותו דין במקרה ההפוך, בו יהודי רוצח פלסטינים.



בתוך כך, 59 אחוזים מקרב הנסקרים סבורים כי העונשים שמטיל בית המשפט על פלסטינים שביצעו פיגועים הוא קל מדי, לעומת 17 אחוזים הסבורים שהם מתאימים לחומרת העבירה ו-11 אחוזים שמאמינים כי הם כבדים מדי.



רוב הישראלים, 74 אחוזים מהנשאלים, לא חושבים שגל הטרור הוא תוצאה ישירה של ייאוש הפלסטינים מחוסר ההתקדמות בזירה המדינית. בקרב הציבור הערבי הדעות חלוקות, 50 אחוזים סבורים שהסיבה לגל הטרור היא הקיפאון המדיני לעומת 33 אחוזים שאינם סבורים כך.



לגבי התפילה בהר הבית, רוב הישראלים (51.5%) סבורים, כי מדיניות ראש הממשלה בנימין נתניהו בנוגע להר הבית היא די גרועה או מאוד גרועה, לעומת מיעוט (32%) שהעניקו ציון די טוב או טוב מאוד להתנהלותו. בהמשך לכך, רוב הישראלים (62.5%) ובהם רוב הציבור היהודי (58%) סבורים כי במציאות הנוכחית אין לאפשר ליהודים להתפלל על הר הבית.



בעניין תפקוד השלטון בגל הטרור, 56 אחוזים מהציבור הישראלי סבור כי תפקוד ממשלת ישראל אל מול גל הטרור הנוכחי הוא גרוע. עד גרוע מאוד. לעומת זאת 37 אחוזים סבורים כי הטיפול הוא די טוב או טוב מאוד.