ועידת מפלגת העבודה התכנסה הערב (ראשון) בתל אביב ואישרה את הצעתו של יצחק הרצוג יו"ר המפלגה, לצרוף 450 צירים (חברים בוועידה) חדשים
נאומו של הרצוג בטרם ההצבעה הופרע בקריאות בוז מצד מתנגדי היוזמה ובמחיאות כפיים מצד תומכיו.

ח"כים כמו יוסי יונה ומיקי רוזנטל מתנגדים ליוזמה טוענים שמהלך ההרחבה הוא אקט לא דמוקרטי אשר פוגע במפלגה ונועד להכשיר את הקרקע להובלת מהלך של הרצוג להצטרפות לממשלה. לטענת הרצוג זה מהלך שבית המשפט המחוזי מחייב לבצע. על רקע הוויכוח הפנימי שהתנהל במפלגה בשבוע האחרון, הודיע הרצוג כי זו הפעם האחרונה בה יצרפו צירים לוועידה ואף ציין מועד בו אמורים בוחרי מפלגת העבודה לבחור ועידה חדשה.
 
על המהלך אמר הרצוג: "אני שמח וגאה לחבק את חברינו הוותיקים והחדשים, שיהפכו היום בדין, בהסכמתכם, לחברי הוועידה הזו. זה כבוד לנו שהסכמתם להצטרף אלינו. אני שמח על שובם הביתה של וותיקים מיתולוגיים ואני שמח על הרבה מאד כוחות חדשים, ראשי רשויות, צעירות וצעירים, פעילי שטח ומגזרים – הפסיפס המרהיב של מפלגתנו. אני מתנצל בפני כל אלה שרצו ולא צורפו אבל זוהי רק ההתחלה. אני רוצה לראות  עוד ועוד מנהיגות ומנהיגים, ותיקים וחדשים איתנו, כדי שנוכל להנהיג כח מכריע בבחירות הקרובות, שהן יותר קרובות ממה שאנחנו מדמיינים, ולהרכיב את הממשלה הבאה". 


מתנגדי צירוף הצירים, ועידת מפלגת העבודה. צילום: אבשלום ששוני

"המערכה הפוליטית המכריעה בתולדות המדינה"

הרצוג הדגיש כי מפלגתו תוכל להוכיח בקרוב את כוחה שיגדל, לטענתו, עם צירוץ הצירים: "השגנו הישג עצום בבחירות האחרונות. 800 אלף פתקים של א-מ-ת בקלפי. אני מעריך שבקרוב מאד נעמוד למבחן חוזר. אני מתכוון לגבש עוד יותר את המחנה הציוני בהנהגתה של מפלגת העבודה ולהגדילו, ולהתייצב למערכה הפוליטית המכריעה בתולדות המדינה כשקבוצות נוספות ומנהיגים נוספים יגדילו עוד יותר את המחנה הציוני שלנו, כדי שהפעם נשיג תוצאה עוד יותר גדולה בקלפי, שתאפשר לנו להקים את הממשלה הבאה.

"העתיד שלנו הוא דרך השכל הישר. מחנה שיש בו יונים וניצים, סוציאל דמוקרטיים ואחרים שלא מגדירים את עצמם בדיוק כך, אך מאמינים בחברת רווחה הוגנת וצודקת לכל, בחלוקת הון צודקת ולא מעוותת ובביטחון ישראל. ובחתירה להסדר מדיני עם שכנינו. צודק חברינו חבר הכנסת איציק שמולי, שאומר לי באופן עקבי שאסור לנו להתבצר בירכתי השמאל, ואני מוסיף: אסור לנו להתחנף לימין הקיצוני והמשיחי. כמו שאמר רבין במערכת הבחירות ב-92, לא לקיצוניות השמאל ולא לקיצוניות הימין. גם היום, ישראל מחכה לדרך השכל הישר", הוסיף יו"ר המפלגה.
 
עוד התייחס לזירה הפוליטית ואמר: "אתם מכירים אותי שנים. אתם החברות והחברים שלי מאז נכנסתי לחיים הפוליטיים. אתם גם יודעים שיריביי מטיחים בי, לעיתים בבוז ובלעג, שאני איש של פרגונים ואחדות ולא איש של סכינים ומחנאות. אז כן - אני מודה באשמה.יצחק רבין אמר פעם, אחרי עוד ריב במפלגה, שבבכיינות לא בונים מנהיגות. ואני מוסיף, מה שאמרתי באזכרה לרבין -  שגם בסכינאות לא בונים מנהיגות".


חגיגות ניצחון של התומכים בצירוף הצירים. צילום: אבשלום ששוני


"זה כבר לא 'גל טרור', אלה לא טפטופים"

על התנהלות הממשלה בשל המצב הבטחוני אמר: "אנחנו האלטרנטיבה הפוליטית היחידה לשלטון מצדה של נתניהו. שלטון שבמשמרתו אין ביטחון ועל שלום מי בכלל מעז לדבר. שלטון שבמשמרתו אזרחי ישראל פוחדים לצעוד ברחובות ראשון לציון, ונתניה, תל אביב, וירושלים ועפולה ואשקלון ובאר שבע. רבים ובראשם ממשלת ישראל עוד לא הפנימו שהמדינה במצב חירום. ראש הממשלה נמצא בהלם קרב. זהו כבר לא גל, ואלה לא טפטופים. ישראלי קם בבוקר ויוצא את ביתו ליום עבודתו ולא יודע אם אלה השעות האחרונות לחייו, כי יידקר למוות בתחנת האוטובוס או יידרס. רחובות ישראל הפכו את הישראלים לשחקנים ברולטה רוסית. אסור לנו לשקר לציבור, ממשלת  נתניהו מובילה אותנו למצדה שנייה. אין עתיד לעם היהודי במדינה אחת בין הירדן לים, בה שני עמים לופתים זה את צוואר שכנו, וחונקים זה את זה למוות. בלפיתה נוראית זו אנו צונחים לתהום, לגיהינום. לישראסטין יהודית- ערבית בין הירדן לים. לכן צריך לפעול ממש עכשיו, ובעוצמה גדולה. וביחד, ולהניח את כל הפוליטיקה הקטנה והמחנאית, לאחרים".

עוד אמר הרצוג: "אם לא ניפרד עכשיו מהפלסטינים, אם לא נשתחרר מהשטחים, אם לא נשתחרר מהפלשתינאים, אנו גוזרים את גורלנו במו ידינו. הבטונדות מירושלים יגיעו לכל עיר, מושב או קיבוץ במדינת ישראל. ילדינו לא יוכלו לנסוע בשקט באוטובוס. אזרחים מבוגרים לא יוכלו להסתובב לבד ברחוב. הדקירות, הדריסות, האבנים ההורגות, יהיו מנת חלקינו מידי יום, ואולי אפילו מספר פעמים ביום, אם לא נוציא את השטחים מישראל. אם לא ניפרד מהפלסטינים".
 
בתום הוועידה ימריא הרצוג לכינוס הקהילות היהודיות בארצות הברית, שם הוא אמור לנאום מחר. מחרתיים ינאם במקום ראש הממשלה בנימין נתניהו.