בצל היחסים האישיים העכורים בין שני המנהיגים, אירח היום (שני) נשיא ארצות הברית, ברק אובמה את ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, לפגישה אשר היתה אמורה להנמיך את הלהבות בין שתי המדינות ועסקה בין היתר בסיוע הכלכלי של האמריקאים לישראל. השניים פתחו את השיחה ביניהם למספר דקות, ולאחר מכן היא נעצרה על מנת לאפשר לצלמים ולכתבים להיכנס לטובת תמונה משותפת והצהרות.  



בפתח הפגישה אמר הנשיא האמריקאי: "אני מגנה את האלימות הפלסטינית, לישראל יש את הזכות להגן על עצמה. אני רוצה לשמוע את הרעיונות של נתניהו כדי להוריד את הלהבות עם הפלסטינים. הביטחון של ישראל בראש סדר העדיפויות. המצב הביטחוני במזרח התיכון מידרדר".



"אין מנהיג שפגשתי לעיתים קרובות כל כך, וזו עדות ליחסים שלנו עם ישראל. יש לנו שיתוף פעולה צבאי ומודיעני קרוב יותר מלכל שני ממשלים בהיסטוריה. אנו מוודאים שאחת מבנות בריתנו הקרובות תוכל לא רק להגן על עצמה, אלא גם להיאבק באיומים באזור. אני רוצה לדון עם ראש הממשלה איך אנחנו יכולים לחזור למסלול של תהליך השלום".


לגבי הסכם הגרעין עם איראן אמר: "זה לא סוד שלי ולנתניהו היו מחלוקות בקשר להסכם הגרעין עם איראן, אבל אנו מסכימים על כך שישראל צריכה להגן על עצמה. רוצים להבטיח שישראל תוכל להגן על עצמה".

ראש הממשלה נתניהו אמר לאובמה: "תודה לך על ההזדמנות לחזק את הידידות שלנו, שהיא חזקה גם ככה. אני חושב שהיא מושרשת בערכים המשותפים שלנו. יש ערכים משותפים ותחושה של גורל משותף בין שתי המדינות. אנו נבחנים היום בחוסר היציבות והאלימות במזרח התיכון, כל אחד יכול לראות זאת, עם הפראות של דאעש והתוקפנות של איראן. מאות אלפים נטבחים ולא יודעים מה יהיה הלאה".



לאחר מכן המשיך נתניהו ואמר: "זוהי הזדמנות חשובה לראות כיצד אפשר להגן על עצמנו מול הטרור הזה וזוהי מעשה קשה. אנחנו לא זונחים את שאיפתנו לשלום, אני מחויב לפתרון שתי מדינות לשני עמים. מדינה פלסטינית שתכיר במדינה יהודית. איש לא יכול לפקפק בנחישותה של ישראל במלחמה בטרור ואסור לפקפק שאנחנו רוצים שלנם עם כל אחת המחויבת לשלום.



"אנחנו צריכים לדון על צעדים כדי להוריד את הלהבות. אני רוצה להודות לך על מחויבותך האישית לחיזוקה של מדינת ישראל, הבנתך בנושאים שנדון בהם לאורך השנים. אנחנו נאלצים לשאת בתקציב ענק, אני רוצה להוסיף את הערכתי האישית לך על מאמציך שלך בשנים המשותפות שלנו, אנחנו רוצים להודות לך על האירוח ועל שימורה ופיתוחה של הברית בין ישראל לארצות הברית.



לפני הנסיעה אמש, אמר ראש הממשלה כי "השיחה תיסוב סביב האירועים האחרונים במזרח התיכון, לרבות בסוריה, התקדמות אפשרית עם הפלסטינים, או ייצוב המצב מולם וכמובן חיזוק בטחונה של מדינת ישראל, דבר שארצות הברית מחויבת אליו תמיד, תוך כדי שמירה על היתרון האיכותי של ישראל מול מאזן כוחות משתנה.
"אני מעריך שהפגישה הזאת חשובה על מנת להבהיר את המשך הנתיב של הסיוע האמריקני לישראל לעשור הקרוב, זה צעד נוסף למימוש הבנה בכיוון זה. אפגש גם עם הקהילות היהודיות, בכנס השנתי שלהם ועם גורמים אחרים בציבור האמריקני".

על הפרק עומדת גם "חבילת הפיצוי" שנתניהו יבקש לקבל בעקבות אישור הסכם הגרעין בין המעצמות לאיראן, מעבר לסיוע בסך שלושה מיליארד דולר שישראל כבר מקבלת עכשיו, כדי לוודא שביטחונה של ישראל לא ייפגע למרות ההסכם. נתניהו, שמעוניין לחזור מוושינגטון כשבידיו הישג משמעותי, דורש מהאמריקאים סיוע ביטחוני מוגדל, הכולל אמצעים להתמודדות מול איומי הטרור האיראני, המהווים סכנה לישראל מכיוון לבנון, סוריה ועזה. אבל למרות המאבק האגרסיבי נגד איראן, במוקד הפגישה יהיה דווקא המצב הקשה מול הפלסטינים. 

נתניהו הגיע עם רשימה שהוא מגדיר כ"צעדים בוני אמון" עם הפלסטינים, שגיבש עם מתאם הפעולות בשטחים האלוף יואב (פולי) מרדכי. הרשימה מכילה צעדים להפחתת המתח בין ישראל לפלסטינים. נושא הבנייה בהתנחלויות אף הוא צפוי לעלות בפגישה.