יו"ר האופוזיציה, יצחק הרצוג, נפגש היום (שלישי) עם מזכיר המדינה האמריקאי, ג'ון קרי, בוושינגטון והתייחס לדבריו של ד"ר רן ברץ שכינה את קרי "סטנדאפיסט". הרצוג אמר בפתח דבריו כי "בניגוד לדברים שברץ אמר עליך", אמר הרצוג, "אני רוצה להודות לך על חברות ארוכת שנים".



הרצוג סיפר כי שוחח עם קרי על פרשת רן ברץ. "הבהרתי לו שישנם אנשים רבים בישראל שמעריכים את מאמציו ולא חושבים שיש לו איי קיו של ילד בן 12. אמרתי לו שבישראל יודעים שיש לו קריירה שלמה של ידידות לעמנו. אמרתי לו שהוא ידיד ישראל ושאנחנו מכבדים אותו".




קרי והרצוג בפגישתם

הפגישה שנערכה לאחר פגישתם של הנשיא ברק אובמה וראש הממשלה בנימין נתניהו עסקה במצב הביטחוני בארץ. הרצוג התייחס בפגישה לאמירתו של נתניהו בפגישתו עם אובמה כי הוא מחויב לפתרון שתי המדינות ואמר כי "חייבים לתרגם את האמירה של נתניהו באנגלית לתכניות עבודה בעברית".


קרי אמר להרצוג שהוא מעודד מהסכם הרגיעה שהושג בהר הבית ורוצה לקדם צעדים רחבים יותר לכיוון של רגיעה ביטחונית. הרצוג אמר לקרי שיש צורך במהלך אזורי עם מדינות ערב, בהן מצרים, ירדן וסעודיה, משום שלכל המדינות יש אינטרס משותף עם ישראל, ביטחוני וכלכלי מול האיום האיראני ודאעש.



כזכור, באוקטובר 2014 כתב ברץ בפייסבוק אחרי נאום קרי: "הלכתי לראות את הנאום של קרי, שבו הוא קישר בין ישראל לדאעש, והיה די קורע, אז סיכמתי בשבילכם. אחרי הכהונה כמזכיר המדינה מובטחת לו קריירה משגשגת באחד ממועדוני הסטנדאפ בקנזס סיטי, מוסול, או המתקן בחולות".



במקביל לפגישת קרי והרצוג, ראש הממשלה נאם במכון למורשת אמריקנית American Enterprise Institut. נתניהו קיבל אות הוקרה וסיפר על פגישתו בנוגע לסוריה עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין וגם על שיחתו בנושא עם אובמה.



נתניהו אמר כי "אני לא רוצה שישתמשו בסוריה כבסיס לשיגור טילים נגדנו. אמרתי זאת לפוטין בפגישתנו. לא נרשה שאיראן תקים בסיס בגולן ונפעל בתקיפות כמו שפעלנו עד כה נגד זה. לא נרשה שהצבא הסורי או מישהו אחר יתקוף אותנו ולא נרשה שישתמשו בשטח הסורי להעברת כלי נשק מתקדמים לחיזבאללה בלבנון".