ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הופיע היום (שלישי) לפני העצרת הכללית של הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה. זהו כנס שנתי בן שלושה ימים המתקיים השנה בוושינגטון, עם אלפי יהודים מכל רחבי היבשת. 


נתניהו פתח את נאומו ואמר כי "מדינת ישראל חווה הצלחות מדהימות, אתם יודעים שאנחנו אומת הסטארט אפ. יש הרבה טכנולוגיות שקשורות למים, למדו אותנו, אנחנו יכולים לעשות את זה באסיה, באפריקה, כל שבוע מישהו שואל איך אפשר להוציא מים מהסלע. הנה עוד עובדה: ב-2014 ישראל קיבלה עשרה אחוזים מההשקעות בסייבר העולמית, ב-2015 המספר הזה עלה וגדל ל-20 אחוזים בשנה אחת".

"הכלכלה שלנו גדלה, ישראל עושה מסחר עם סין והודו. מדובר בשתי מדינות קטנות ואנחנו מכסים שליש מהאוכלוסייה של העולם. הקומבינציה של השקעות, מוצרים חדשים ושווקים חדשים, מגדילים אותנו וגורמים לנו להגיע גבוה. זה חשוב כי בזמן שיש לנו הזדמנויות גדולות, יש לנו הוצאות גדולות על הגנה. זה הולך להיות יותר ויותר יקר משנה לשנה", אמר נתניהו והודה לארצות הברית ולנשיא אובמה בפרט: "התמיכה שאנחנו מקבלים מארצות הברית ואתמול שוחחתי על זה עם אובמה - תודה ארצות הברית, תודה לנשיא אובמה. לא משנה אילו מחלוקות ישנן, לישראל אין חברה טובה יותר מאמריקה".

עוד הוא אמר: "אנחנו צריכים להיות גאים בערכים של הישראלים. אתם רואים את זה בחופשיות שלנו, כשאתה רואה את הדיונים בכנסת, אם אתה מביא אטמי אוזניים", הוסיף בחיוך, "רואים את זה באוכלוסייה שלנו שגדלה, שאנחנו מצליחים לבנות קהילות חזקות. תל אביב הפכה להיות בירה של סובלנות ופלורליזם. רואים את זה גם אצל ילד או ילדה ערביים, שיכולים להיות שגרירים, שופטים, או חברי כנסת ויש לנו כאלה. זהו בית המשפט החופשי היחיד ברדיוס גדול מאוד. התשוקה בבתי החולים, גם בבתי החולים בשדה, אשר בו טיפלנו ב-3,000 פצועים סוריים מהמלחמה. אנחנו לוקחים את האנשים האלה ודואגים להם, אנחנו עושים זאת שנים. אתם לא קוראים על כך, אבל חשוב שתשמעו על זה". 



"הברית בין ישראל לארה"ב תלך ותתחזק"

"הערכים הדמוקרטיים האלה מתקיימים ליד משטרים חשוכים ואתגרים ביטחוניים. אנחנו חייבים להגן בגלל האיומים האלה על ישראל. זה מה שקורה כשאומרים לנו שאנחנו צריכים להתבייש בישראל, אנחנו אומרים הפוך, אנחנו גאים בה. ישראל מוקפת בפנטיים: הסונים על ידי דאעש, השיעים על ידי איראן. למרות הכל, אני יודע שאף על פי שאנחנו מוקפים אנחנו חזקים, כי הברית בין ישראל לארצות הברית חזקה וכי השותפות בינינו לבין הקהילות היהודיות בעולם חזקה", אמר והוסיף כי השבוע הוא ביקר את כוחות צה"ל בשטח: "אני עושה את זה כמעט כל שבוע, זוהי פשוט חוויה. בקרוב נחגוג את חנוכה, אלה המכבים החדשים. הם העתיד של ישראל, ואם אלה האנשים, העתיד של ישראל בידיים טובות מאוד", אמר ראש הממשלה.

"הברית בין ישראל לארצות הברית היא חזקה והיא רק תלך ותתחזק. הפגישה עם אובמה היתה מצוינת, רציתי לומר שאנחנו חולקים כל כך הרבה דברים, ארצות הברית נותנת לישראל הגנה בלתי ניתנת לשיעור, ואנחנו מחזירים לארצות הברית על כך במודיעין, ועוד הרבה מאוד דברים. מה שחשוב זה לא רק העזרה של אובמה לישראל בעשר השנים הבאות, אלא היתרון שהוא מעניק לנו שישראל תוכל להגן על עצמה, לבדה. זה פשוט מדהים".

"התחלנו להשקיע בחינוך יהודי, עשרות אלפים השתתפו בתוכנית 'מסע', אלפים הפכו את ישראל לביתם הקבוע. מאות אלפים חוזרים לקהילות, מחוזקים בידי המסורת היהודית, זה מחזק את היהודים. זוהי תוכנית יוצאת מן הכלל. אם יהודי מחליט להגיע לישראל, אני מבטיח – כל היהודים ירגישו בבית בישראל: רפורמים, קונסרבטיבים, אורתודוכסים, כולם. אפשר לראות את הממשלה, כולם יושבים, חילונים, דתיים, כולם", הוסיף נתניהו. 

"פעם היהודים לא הצליחו להרים את הקול שלהם, היום יש לנו קול"

"יש גל של אנטישמיות בעולם, שגואה באירופה ובשאר המקומות. לפני חצי מאה כולם האמינו שהיהודים הם הרוע, האנשים חונכו על כך שאנחנו מקור הרוע בעולם על ידי השכבות הגבוהות ביותר. כל מי שהתנכל אז ליהודים, מתנכל גם עכשיו ליהודים. אומרים שאנחנו הורגים חפים מפשע, מפיצים איידס ועוד. פעם היהודים לא הצליחו להרים את הקול שלהם, היום יש לנו קול. אנחנו חייבים להשמיע אותו חזק וברור, צריך לדבר על כך בקול ברור, על כל התוקפים כלפי הקהילה היהודית והמדינה היהודית. גם אם זה סטודנט יהודי באוניברסיטה, או ראש ממשלה, כולם צריכים להגיד את האמת לגבי ישראל, תהיו גאים להיות יהודים". 

"אנחנו מדינה טובה, מדינה לא מושלמת, אבל אחת שנשפטת על ידי הקהילה הבינלאומית בנוהל של שלמות, בניגוד לשאר מדינות וסטנדרטים אחרים. הם שופטים אותנו על אנטישמיות. הם לא יכולים לשפוט אותנו בסטנדרט כפול. תתייחסו לישראל בצורה הגונה. אלן דרשוביץ' אמר לי פעם: 'תנו לי מדינה אחת שמתמודדת עם צרות כמו ישראל, שיש לה זכויות אדם כל כך גבוהות וסופגת כל כך הרבה מהלומות לאזרחיה'. התשובה היא אמיתית, אין מדינה כזאת. אין לנו שלום עם הפלסטינים לא בגלל ההתנחלויות, או השטחים. בין הישראלים והפלסטינים יש סכסוך עוד 50 שנים לפני ההתנחלויות. אחרי זה עזבנו חלק ממנה, עזבנו את עזה, אפילו את המתים שלנו הוצאנו מהקברים שם. ומה קיבלנו? שלום?".

"אני מחפש שלום"

נתניהו הדגיש כי "הפלסטינים מסרבים לגבולות כי הם מסרבים להכיר בישראל. הנה עוד אמת: ישראל מחפשת שלום, אני מחפש שלום. כשישראל ואנשיה פגשו מנהיגי ערב שרצו שלום, כמו אנואר סאדאת במצרים, כמו המלך חוסיין בירדן, ישראל רוצה שלום. אנחנו קוברים את העבר, רוצים עתיד, אין לנו דרישות מהישראלים. אנחנו מוכנים לקבור את העבר, אבל כשנפגוש מנהיג שמוכן להכיר במדינה יהודית, יהיה לנו שלום. זוהי הדרישה הראשונה שלנו".

"נולדתי שנה אחרי שישראל נוסדה. אני זוכר כילד את ההתרגשות שאחזה בי ובחבריי, כשחגגנו את העשור הראשון של המדינה. הכפלנו את האוכלוסייה. כשישראל הפכה לבת 20, חגגתי עם החיילים שלי ולאחר מכן חגגנו את הניצחון במלחמת ששת הימים. לאחר מכן אני זוכר את ההרגשה בסוף המלחמה. גדלתי בירושלים, משרדו של אבי היה ממש ליד החומה שהפרידה את ירושלים, תמיד הייתי הולך לשם כי מתקני האופניים היו שם. ידעתי שאני לא יכול ללכת לשם כי יש שם צלפים ירדניים ופתאום היה חור בחומה וכולם התחילו לנהור משם. עמדנו ליד הכותל, היינו המומים. זה מה שאני זוכר מהעשור השלישי של ישראל. בסופו, כשישראל הפכה לבת 30, היינו על הסף להשיג שלום עם מצרים, ולאחר מכן, בחגיגות החמישים, בתור ראש ממשלה, היינו בשלום עם ירדן והבאנו מיליון פליטים מברית המועצות. שני עשורים לאחר מכן, זכינו שמונה פעמים בפרס נובל, פיתחנו כבישים, גילינו גז והראנו לעולם דרכים חדשות להגן על עצמנו, גם בבריאות וגם בתיירות. היום שלטונות ערביים רואים בנו שותפים יותר מאשר יריבים, הם רואים את זה למען העתיד של העמים שלהם. המודרניות חייבת לנצח. אין לי ספק שישראל תמשיך לעבוד קשה ולהצליח. אני מאמין בקשר שלנו עם ארצות הברית, אני מאמין במדינה, אני מאמין ביהודים בכל העולם. זהו קשר של תקווה, של אמון, תודה לכולכם על העזרה", סיכם ראש הממשלה.  

כזכור, נתניהו נמצא בארצות הברית, בשל פגישתו שהתקיימה אתמול עם נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, כחלק מביקור ראשון מאז שממשל אובמה ובעלי בריתו השלימו את הסכם הגרעין עם איראן במטרה לבלום את תכנית הגרעין שלה בתמורה להסרת סנקציות כלכליות.