משבר בוועדת הכספים: הדיוני על תקציב המדינה הופסקו הערב (חמישי) בעקבות חילוקי דעות בין סיעות הקואליציה. יו"ר ועדת הכספים החליט לנעול את הישיבה רבע שעה לאחר שהתחילה. זאת לאחר סדרת דחיות של מועד התחלת ההצבעות ולאחר שבבוקר, הודיע גפני, שההצבעות יתקיימו למרות אי ההסכמות בנושא תקציב הביטחון ב- 2016. 

במהלך הישיבה דרשה מפלגת ש"ס לתקצב את נושא מע"מ אפס לתחבורה ציבורית ולהוזיל מחירי מים וחשמל לארבעת העשירונים התחתונים. על פי גורם בוועדה, יו"ר ש"ס, אריה דרעי, הורה לנציגיו שלא להגיע לדיון. בשל כך, החליט גפני לנעול את הישיבה ולא לחדש אותה עד הודעה חדשה, ככל הנראה עד תחילת שבוע הבא. עוד נודע כי קשיים בנושא אישור תקציב הביטחון מונעים גם הם את המשך ההצבעות בוועדה. 

ההשלכה על התקציב
 
הפסקת הדיונים הינה משמעותית משום שמליאת הכנסת אמורה לאשר עד יום רביעי בשבוע הבא בקריאה סופית את תקציב המדינה ואת חוק ההסדרים, לכן, אם יש סחבת בדיונים, הדבר יכול להקרין על ההצבעה במליאה.
 
גפני אמר לחברי הוועדה כי הוא מסרב להמתין עם פתיחת הדיון ובכך לעכב אותם, עד למקרה שיגובשו הסכמות בין סיעות הקואליציה: "היה לנו די והותר במהלך חוק ההסדרים והחזקנו פה את כל חברי הוועדה ואת כל המערכת שעות ארוכות. אין לי כוונה לחזור על-כך ולעכב שוב את חברי הכנסת וצוותיהם ואת צוות הוועדה. או שיימצאו פתרונות בטרם ישוב ראש הממשלה מחו"ל או שהדבר יקרה עם שובו לארץ. בכל מקרה אני מאמין, סיעות הקואליציה יימצאו פתרון ויצביעו בעד התקציב".

"אולי צריך ללכת לבחירות"

גפני שב והזכיר את עניין תקציב הביטחון ואמר, כי "הבעיות עם תקציב הביטחון הן פורמליות אך זה ייפתר. אנחנו מאשרים את תקציב המסגרת ואנחנו יודעים. כמובן שלא נאשר את ההגדלה אם לא נדע מה המקורות להגדלת תקציב הביטחון. מבחינתי תקציב הביטחון איננו מונע את ההתקדמות בתקציב הכללי, אך כרגע יש חילוקי דעות בתוך הקואליציה, מדובר בדברים עקרוניים. ביקשו ממני לסחוב את הזמן לחכות ל- 18:00 ל- 19:00, אבל החלטתי שדי. המתנו מספיק זמן. אם הקואליציה לא מצליחה להעביר בקולותיה היא, את התקציב הראשון שלה, אולי זה אומר שצריך ללכת לבחירות. אך כפי שציינתי, ההערכה שלי שחברי הסיעות בקואליציה יצביעו בעד התקציב. השאלה אם מחכים כאמור, שראש הממשלה יחזור או שעושים זאת לפני".

בתגובה לקריאות מצד חברי האופוזיציה, כי בעקבות חילוקי הדעות בקואליציה יש ללכת לבחירות אמר: "בחירות עכשיו זה מאוד לא טוב למדינת ישראל, אחרי שנה שלמה ללא תקציב מאושר. לא ניתן עוד למשוך את זה וחייבים לאשר את התקציב".